Unde sunt vremurile în care 180 înseamna 1.8 litri şi 250 – 2.5 litri? Au dispărut cam de când le-a complicat BMW. Un M140 are motor de 3 litri, nu de 4. Pentru că, au considerat ei, la 3 litri cu turbine, produce cât ar produce şi un motor de 4 litri. Ăsta ştim noi că era raţionamentul. Mercedes A250 are motor de 2 litri, tot turbo.
Audi mai lipsea din cercul mărcilor premium care complică simplitatea. Numai că Audi se duce la următorul nivel, o demenţă totală. O dată cu lansarea lui A8, pe maşinile Audi vor apărea încă două cifre corespunzătoare unui spectru de puteri. “30” va fi pentru maşinile cu motoare între 110 şi 130 de cai; “45” pentru maşinile cu puteri între 230 şi 250 de cai; “70” peste 530 de cai. Lângă ele va fi lipită – ca până acum – şi tehnologia motorului– TFSI, TDI, g-tron sau e-tron.
Astfel, în funcţie de puteri, grupurile de câte două cifre cresc cu câte 5 unităţi (adică se termină în “0” sau “5”).
Dietmar Voggenreiter, oficial Audi spune că “atât timp cât tehnologiile devin mai importante pentru consumator, capacitatea motorului îşi pierde puterea de convingere”. El crede că un client Audi va face diferenţa mai rapid între 55 şi 70 şi că va înţelege astfel mai uşor diferenţa de putere.
Am putea să o luăm ca o nouă metodă de a judeca puterea maşinii. Ca şi cum nu am mai zice “am un Audi cu 330 de cai în loc de cel cu 170”, ci “am un Audi 55, nu 30”.