La începutul acestui an, cu ocazia unui salon de tuning din Japonia, Toyota a prezentat un concept foarte interesant. De fapt, nu marca Toyota, ci un grup de ingineri ai gigantului japonez, care sunt reuniţi într-un fel de club, botezat ”Toyota Engineering Society”. Un club în care pot face orice le trece prin cap, dar pe cont propriu – în timpul liber şi fără a fi plătiţi.
Cum pasiunea unora depăşeşte graniţele pragmatismului, oamenii s-au gândit să realizeze un roadster hibrid plug-in, cât mai accesibil, dar şi cu un raport cât mai bun între performanţe şi consum. Şi aşa a luat naştere Toyota TE-Spyder 800.
Inginerii ăştia japonezi au luat ad-literam sintagma ”green car” – aşa că au făcut maşina… verde!
Maşina foloseşte un şasiu de Toyota MR-2, un roadster foarte compact şi accesibil, cu motor plasat central, dar care a ieşit din fabricaţie în 2007, fără a mai primi un înlocuitor (deşi acum câţiva ani fanii sperau că proiectul Gazoo GRMN se va materializa). Aspectul este mult diferit de al unui MR-2 de serie, dar e clar că vizează segmentul dominat fără drept de apel de Mazda MX-5.
Din punct de vedere tehnic, inginerii Toyota nu au avut prea mult de furcă. Şi asta deoarece au folosit un sistem hibrid format din motorul pe benzină de 1,5 litri de pe a doua generaţie Toyota Prius, combinat cu motorul electric al actualei generaţii Prius. Atâta doar că grupul motopropulsor este plasat central, iar puterea e transmisă roţilor spate.
Pare incredibil că interiorul maşinii are vreo legătură cu Priusul cuminte. Well, cine vrea sportivitate…
Singura informaţie relativ la performanţele roadsterului este valoarea demarajului 0-100 km/h: 5,8 secunde. Ceea ce e foarte bine şi demonstrează potenţialul unui astfel de roadster hibrid plug-in. Ar fi interesant de ştiut şi care e consumul sau autonomia în regim electric, dar suntem siguri că şi în acest domeniul lucrurile sunt cel puţin satisfăcătoare.
Marea necunoscută în acest moment este dacă Toyota va lua în considerare fabricarea unui model de serie similar cu proiectul Toyota TE-Spyder 800. Având în vedere că familia Prius contorizează deja, pe lângă berlină, şi un monovolum sau o citadină, dar şi faptul că japonezii au demonstrat prin GT86 că se pricep foarte bine la maşini sport, un astfel de roadster ar fi pasul logic, nu?
( Prius 2 + Prius 3 ) / tracţiune spate x plug-in. Se pricep japonezii la ecuaţii!