Volkswagen se confruntă cu probleme „masive” de software în cazul primului său model electric, ID3. Informația a fost publicată de o publicație germană de business.
Potrivit publicației Manager Magazin, citată de Autonews, problemele de software ar putea forța compania germană să abandoneze planurile de a lansa primul său model electric în această vară. Aparent, sistemul software de bază al lui Volkswagen ID3 a fost dezvoltat „prea în grabă”, potrivit unor surse din cadrul companiei citate de Manager Magazin. Ca urmare, mai multe module separate ale lui ID3 au dificultăți în a comunica între ele, cu pierderi de date și alte dificultăți.
Sute de șoferi de teste raportează până la 300 de probleme zilnic. În acest moment, peste 10.000 de tehnicieni încearcă să rezolve această problemă. În caz contrar, lansarea lui VW ID3 ar putea fi amânată chiar și cu la un an. Primul model electric al Volkswagen ar trebui să aibă un preț în Germania de circa 30.000 de euro și să reprezinte o revoluție în segmentul mașinilor electrice, în același mod în care VW Golf a rescris istoria automobilelor cu motoare termice în ultimii 45 de ani.
Volkswagen ID3 va fi construit pe prima platformă dedicată modelelor electrice din grupul Volkswagen, MEB. Până în 2022, 27 de modele electrice vor fi construite în cadrul grupului, folosind această platformă tehnică. VW ID3 este, astfel, un model de importanță strategică pentru viitorul grupului Volkswagen.Prin urmare, problemele de software ale lui ID3 reprezintă o lovitură importantă pentru planurile grupului german, cu implicații majore asupra operațiunilor sale. Nu doar în Europa, ci și la nivel global.
Primele semne ale problemelor de software au apărut încă din luna ianuarie, când reprezentanții Volkswagen au anunțat că dezvoltarea sistemelor electronice de control și a arhitecturii software reprezintă o provocare. Atunci, germanii erau încrezători că aceste provocări vor fi depășite la timp pentru a putea lansa VW ID3 în această vară, așa cum este prevăzut.
Aparent, problemele nu a u fost rezolvate, iar asta înseamnă că vor fi peste 20.000 de mașini ID3 care nu vor avea un software final instalat, ceea ce ar impune echipelor de ingineri să corecteze problemele post-producție. Volkswagen a dat deja startul producției lui ID3 la uzina din Zwickau, încă din luna noiembrie a anului trecut.