Viitoarea generație Dacia Duster va avea și o versiune electrică
Viitoarea generație Dacia Duster ar putea avea și o versiune electrică dacă piața o va cere. Ciclul său de viață este suficient de lung pentru a fi vulnerabilă în cazul unor înăspriri ale normelor de poluare, iar platforma va permite adoptarea unei motorizări electrice fără multe complicații tehnice.
Faceliftul modelului Duster nu a reușit să îi impresioneze prea tare pe fanii modelului, așa că toată lumea își folosește imaginația pentru a discuta a treia generație a modelului. Aceasta va ajunge pe piață în 2023 și știm deja că va avea sub capotă versiuni hibride de motorizare. Cei de la Dacia ar putea să meargă însă mult mai departe, oferind un sistem electric de propulsie pentru viitorul Duster, având în vedere similitudinile dintre platforma pe care va fi construit acesta (CMF-B) și cea electrică CMF-B EV.
Pentru cei care au deschis mai târziu televizoarele, CMF-B EV este o nouă platformă pentru vehicule electrice, dezvoltată de Renault din CMF-B. Aceasta nu trebui confundată cu platforma CMF-EV, folosită de Renault pentru noul Megane electric. Primul model care va folosi noua platformă CMF-B EV va fi versiunea de serie a conceptului Renault 5, prezentat luna aceasta la München. Ulterior, gama de modele care va folosi noua platformă se va îmbogăți cu un crossover electric, posibil inspirat de Renault 4.
Cu volumele mari de producție pe care le va permite noua platformă electrică și prețurile în scădere ale bateriilor, analiștii vorbesc deja de un preț sub 20.000 de euro pentru viitorul Renault 5. Dacia Duster ar putea, de asemenea, beneficia (și contribui, în același timp) de această economie de volum, astfel că un Duster electric nu este un vis foarte îndepărtat.
Dacia Duster va avea și o versiune electrică. Cum va păstra Dacia prețul accesibil al lui Duster
Cu legislația din domeniul poluării mișcându-se mai rapid decât domeniul IT, nu este deloc hazardat să presupunem că finalul ciclului de viață al viitorului Duster ar putea însemna un sfârșit abrupt pentru motoarele termice. Dacia va trebui să fie pregătită pentru această posibilitate și, cu siguranță, va fi. Chiar dacă Duster nu va avea la lansare o versiune electrică, aceasta va fi oferită, cel mai târziu, odată cu faceliftul.
Oficialii mărcii Dacia au promis că Duster va rămâne în continuare un vehicul 4×4 capabil, cu toate că platforma CMF-B nu cunoaște niciun model cu tracțiune integrală în acest moment. La rândul său, versiunea electrică CMF-B EV nu permite montarea unui al doilea motor electric pe puntea spate. Rămâne de văzut ce soluții tehnice va folosi Dacia pentru a păstra caracterul puternic al lui Duster.
Cel mai probabil, viitorul model Duster nu va dispune de o motorizare diesel, ceea ce va stârni discuții aprinse printre fanii mărcii Dacia. În locul dieselului, SUV-ul românesc va dispune de un sistem hibrid de propulsie. Acesta va fi unul nou pentru Grupul Renault, în care motorul termic de 1,6 litri al modelelor actuale va fi înlocuit cu unul cu cilindreea majorată la 1,8 litri. Acesta va funcționa în ciclu Atkinson, ceea ce va permite o eficiență superioară, fără a pierde din performanțele sistemului hibrid actual.