Dacia redeschide comenzile pentru modelul electric Spring, după ce în prima sesiune din luna martie s-au înregistrat peste 4.000 de comenzi pentru modelul electric al mărcii românești. Cifra este apropiată de vânzările cumulate de mașini electrice din 2019 și 2020.
Interesul pentru primul model electric al mărcii Dacia a fost copleșitor, iar Dacia a trebuit să închidă platforma de comenzi după ce solicitările au depășit cu mult capacitățile de livrare ale Dacia. Succesul lui Spring a fost neașteptat chiar și pentru Dacia și mulți doritori au rămas în așteptare, fără o dată clară pentru livrarea modelului dorit. Acum, Dacia a redeschis comenzile pentru Dacia Spring, dar asta nu înseamnă neapărat victorie pentru cei care doresc o mașină electrică Dacia.
„Redeschidem comenzile pentru modelul electric Dacia Spring. Acestea se vor accepta în limita notelor de înscriere în programul Rabla Plus, desfăşurat prin PSIPAN”, au transmis reprezentanţii Dacia pentru ZF.ro.
Această ultimă remarcă nu sună foarte încurajator, având în vedere că Programul Rabla Plus a fost deja suplimentat de două ori. Probabil că nu foarte mulți îl vor mai putea accesa în perioada următoare, după epuizarea tichetelor. Eventualele suplimentări nu vor fi foarte consistente, dacă vor mai veni.
Spring este în momentul de faţă cel mai accesibil automobil electric de pe piaţa europeană şi singurul care în România poate fi cumpărat cu mai puţin de 10.000 de euro. Modelul care se apropie cel mai mult de acest preț e Volkswagen e-Up!, care are un preţ de listă de 24.000 de euro şi care poate fi cumpărat prin Rabla Plus cu 14.000 de euro.
Modelul electric Dacia poate fi cumpărat cu 7.700 de euro sau 49 de euro pe lună utilizând bonusurile programelor Rabla (1.400 de euro) şi Rabla Plus (10.000 de euro), preţul său fiind de 18.100 de euro în versiunea de top.
Spring dispune de un motor de 45 CP şi are o autonomie de 230 km, care creşte la 305 km în oraş. Echiparea include dotări precum sistem de navigaţie şi aer condiţionat.
Potrivit reprezentanţilor Dacia, termenul estimativ de livrare va fi comunicat ulterior, pe măsură ce vor fi alocate vehicule identificate prin cod VIN, pentru fiecare comandă fermă cu acont plătit, dar acesta nu va depăşi 240 de zile de la data validării Notei de Înscriere în PSIPAN.
În 2019, pe piaţa locală s-au livrat 1.500 de maşini electrice, iar în 2020 piaţa a urcat la aproape 2.900. Anul acesta, în primele două luni, volumul a urcat cu 30% însă acum piaţa va fi decisă exclusiv de programul Rabla Plus, care oferă o susţinere de 50% sau 10.000 de euro din preţul automobilului.