Un oficial BMW spulberă visul celor care sperau ca maşinile electrice să aibă preţuri mai mici decât cele cu motor cu combustie internă. „Niciodată, niciodată, niciodată”, au fost cuvintele care au pus capăt speculaţiilor.
Într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Paris, Klaus Fröhlich, membru al consiliului de conducere al BMW şi şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare, a alungat orice speranţă, motivând că doar costurile de producţie ridicate ale bateriilor vor dicta această diferenţă de preţ.
Preţul de achiziţie al vehiculelor alimentate cu baterii este considerat unul dintre punctele majore care blochează pieţa vehiculelor electrice în ţările unde nu sunt subvenţionate, iar autoturismele electrice sunt mult mai scumpe decât cele cu motor convenţional.
În Australia, de exemplu, BMW i3 EV porneşte de la aproape 70.000 de dolari, în timp ce cu aceiaşi bani s-ar putea achiziţiona un Seria 3, inclusiv hibridul 330e, scrie carsguide.com.au.
Cea mai accesibilă „maşină” electrică din România este Renault Twizy Electric. Aceasta costă de la 11.700 de euro TVA inclus. Automobilul poate transporta doi pasageri şi are o viteză maximă de până la 80 de kilometri la oră. Autonomia bateriei este de până la 100 de km. Renault Twizy Electric nu pot beneficia de RABLA PLUS întrucât Twizy este inclus la categoria cvadricicluri. Bonusul financiar acordat de stat este de 6.000 de euro dar se acordă doar pentru autoturisme. Următoarea pe lista maşinilor accesibile ar fi Renault Zoe, care are un preţ de la 20.200 de euro.