Ultima modă: Bogații transformă modelele clasice în mașini electrice

Publicat: 30 07. 2020, 17:16
Actualizat: 30 07. 2020, 17:18

O nouă modă se răspândește pe continent și nu numai. Preocupați de imaginea eco, bogații își transformă modelele clasice în mașini electrice.

Intră în Galeria FOTO

Mașinile clasice nu sunt numai piese de colecție. Pentru cei cu bani, acestea reprezintă și investiții, capabile să aducă un profit sesizabil în anii următori. De asemenea, cei mai pasionați obișnuiesc să le conducă pentru a le păstra în cea mai bună formă tehnică, așa cum a declarat că o face și Ion Țiriac.

Nu știm cine a declanșat această modă, dar este foarte posibil să o fi făcut-o Jaguar, care a decis să reconstruiască un model de succes – Jaguar E-Type – ca model electric. E-Type Zero a însemnat reconstruirea unui E-Type original și convertirea integrală a acestuia în fabrică, folosind un sistem de propulsie electric de ultimă generație. Apoi, mașina a fost aleasă de Prințul Harry și de soția sa, Meghan Markle, ca mijloc de transport la ceremonia religioasă, acum doi ani, iar de aici lucrurile s-au precipitat – toată lumea voia un model clasic cu propulsie electrică.

Cât costă să transformi modelele clasice în mașini electrice?

Să ne înțelegem, însă, toată lumea care își permite, pentru că o astfel de conversie nu este deloc ieftină. Proiectul de conversie a lui Jaguar Type-E se ridica la circa 332.000 de euro, în timp ce un proiect similar derulat de Aston Martin Works pentru conversia unui DB6 Volante ar fi avut costuri asemănătoare. În plus, nu puține au fost vocile care au susținut că modificarea unui model clasic pentru a primi un sistem electric de propulsie reprezintă un adevărat sacrilegiu.

Operațiunea de conversie nu este deloc simplă, aceasta implicând modificare mașinii pentru a putea monta noul sistem de propulsie. În plus, șasiul trebuie ranforsat pentru a putea susține greutatea suplimentară a bateriilor, în timp ce elementele suspensiei și ale direcției trebuie înlocuite pentru a fi adaptate la noile caracteristici ale mașinii, cum ar fi schimbarea raportului de mase.

Nu mai vorbim de faptul că sistemul de frânare trebuie înlocuit complet, pentru a permite frânarea regenerativă și a fi adaptat la noile performanțe ale mașinii. De asemenea, sistemele auxiliare ale mașinii trebuie adaptate pentru a fi acționate electric folosind bateria mașinii, și nu mecanic, antrenate de motorul termic.

În ciuda criticilor, cei care fac astfel de conversii se anunță adevărați salvatori ai unor modele care nu și-ar mai găsi locul în societatea modernă. Într-un fel, au dreptate, nu văd niciun copil al generației Tik-Tok suspinând lângă un model clasic și, probabil, în cel mult 10 ani, astfel de mașini ar mai putea fi văzute doar în muzee și colecții, în niciun caz pe stradă.

sursa: AutoExpress