Toyota lansează primul său model electric cu un nume ciudat: bZ4x
Multă vreme considerat un pionier al mobilității ecologice, Toyota lansează abia acum primul său model electric cu un nume ciudat: bZ4x. Modelul de serie păstrează fidel designul și caracteristicile conceptului omonim, prezentat în primăvară.
Parteneri de mai multă vreme, Toyota pare să se fi molipsit de la Subaru în adoptarea denumirilor fără succes la public. După Subaru BRZ, care este de fapt o Toyota GT86, iată că primul model electric Toyota, dezvoltat, de asemenea, în parteneriat cu Subaru, primește o denumire la fel de dificil de pronunțat: bZ4x. Scriind aceste patru caractere, îmi dau seama că pronunția nu este singura problemă a denumirii noului model.
Toyota bZ4x este primul model construit pe platforma dedicată vehiculelor electrice e-TNGA. Aceasta integrează o baterie Li-Ion cu capacitatea de 71,4 kWh sub podea. Potrivit Toyota, aceasta asigură o autonomie de 450 de kilometri în ciclul WLTP. Producătorul japonez promite că bateria va păstra 90% din capacitate după zece ani de utilizare (sau 240.000 km). Pentru aceasta, Toyota folosește un sistem de răcire cu apă (premieră la Toyota) și un sistem de management la nivel de celulă pentru a crește durabilitatea și performanțele.
Toyota bZ4X: Primul model electric al gigantului japonez
Viitorul bZ4x, care va fi lansat oficial pe 2 decembrie, va fi disponibil în două versiuni – cu tracțiune față și cu tracțiune integrală. În primul caz, propulsia este asigurată de un motor electric cu puterea de 150 kW montat pe puntea față. În celălalt, fiecare punte este antrenată de câte un motor electric cu puterea de 80 kW, pentru un total de 160 kW. În ambele cazuri, viteza maximă este limitată la 160 km/h. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,4 secunde pentru modelul cu tracțiune față, respectiv 7,7 secunde pentru cel cu tracțiune integrală.
Ambele versiuni oferă posibilitatea de încărcare rapidă de la stații de 150 kW, ceea ce înseamnă că bateria poate fi încărcată de la 0 la 80% în 30 de minute. Ulterior, opțiunile de încărcare vor include un adaptor opțional trifazic de 11 kW, care va permite încărcarea peste noapte de către cei care dispun de un wallbox compatibil.
O noutate nu doar pentru Toyota, ci și pentru întreaga industrie auto, este sistemul de direcție steer-by-wire, care va fi disponibil opțional în Europa. Acesta elimină legătura mecanică dintre volan și caseta de direcție și permite o ajustare mai precisă a direcției. O bracare completă necesită în acest caz doar 150 de grade, ceea ce permite păstrarea mâinilor pe volan. Acesta are un aspect de manșă de avion, similar cu ceea ce am văzut pe noile Model S și Model X de la Tesla.