De la introducerea lui Prius, la sfârșitul anilor ”90, Toyota a devenit unul dintre cei mai cunoscuți producători de vehicule hibride.
Acum, la mai bine de două decenii de la primele mașini scoase la vânzare, compania sărbătorește 15 milioane de vehicule hibride vândute la nivel mondial.
Dintre aceste vânzări, aproape 2,8 milioane de mașini au fost în Europa, unde Marea Britanie este una dintre principalele piețe ale vehiculelor hibride Toyota. La sfârșitul lunii martie a acestui an, compania exportase în Anglia 356.000 de unități. În prezent, vehiculele hibride reprezintă două treimi (66,1 la sută) din vânzările totale de vehicule noi de pasageri din Marea Britanie.
Vânzările vor crește odată sosirea noului Yaris, în acest an. Echipat cu cel mai recent sistem electric hibrid de a patra generație Toyota, compania susține că noul model va oferi o capacitate mai mare de conducere electrică cu emisii zero.
Decizia de a produce vehicule hibride a fost luată abia acum 25 de ani, când echipa lui Takeshi Uchiyamada a primit sarcina de a dezvolta o mașină mai puțin poluantă pentru secolul XXI. Prius a debutat în 1997, deși a ajuns în Europa abia în anul 2000. Între timp, Toyota a vândut peste 15 milioane de vehicule, iar compania estimează că produsele sale au produs mai puțin cu 120 de milioane de tone de emisii de CO2, în comparație cu vehiculele pe benzină.
Pentru Europa, compania intenționează să lanseze 40 de noi modele electrificate până în 2025, inclusiv cel puțin 10 noi modele de vehicule cu emisii zero.