Toţi producătorii de maşini electrice oferă, la ora actuală, soluţii pentru încărcarea rapidă a bateriilor, însă acestea constau în sisteme speciale, care nu pot fi transportate cu maşina. Cei de la Ecomento şi-au pus întrebarea ce te faci dacă ai la dispoziţie doar o banală priză de 220 V (sau 240 V, în cazul americanilor)?
Ei bine, fie că vorbim de priza de acasă, fie de staţii publice de încărcare la 240 V, maşinile electrice din ziua de azi se încarcă mult mai rapid decât acum câţiva ani. Ce-i drept, mai e mult până să se ajungă la gradul de rapiditate de la pompă, dar e un început. Aşa încât iată care maşini electrice au timpii de încărcare cei mai scurţi la o sursă de 240 V.
1. BMW i3: 3,5 ore. Modelul german utilizează o baterie de 22 kWh, timpul de încărcare la o sursă de 240 V fiind valabil cu încărcătorul de 7,4 kWh, iar autonomia se cifrează la maximum 81 de mile
2. Tesla Model S: 3,6 ore. Bateria de 60 kWh anunţă o autonomie maximă teoretică de 208 de mile, iar o sursă de 240 V asigură, într-o oră, încărcarea necesară pentru parcurgerea a 58 de mile dacă se utilizează încărcătorul standard ”20 kWh dual charger”
3. Ford Focus Electric: 4 ore. Cam de atât are nevoie bateria de 23 kWh pentru a se încărca de la o sursă de 240 V cu încărcătorul de 6,6 kWh al maşinii, iar autonomia maximă teoretică este de 76 de mile
4. Fiat 500e: 4 ore. Modelul italian, a cărui versiune electrică se comercializează doar în California, foloseşte un încărcător de 6,6 kWh şi o baterie de 24 kWh, iar autonomia e lăudabilă, ridicându-se la 87 mile;
5. Nissan Leaf: 5 ore. Unul dintre cele mai longevive modele electrice de pe piaţă, Leaf oferă tot o baterie de 24 kWh şi un încărcător de 6,6 kWh, dar timpii de încărcare sunt uşor mai ridicaţi
Sursa: ecomento.com