Tesla Model Y fabricată în Germania va fi complet diferită de cea fabricată în SUA și China, a confirmat pe Twitter șeful Tesla, Elon Musk. Viitorul model produs la Giga Factory Berlin va avea un nou tip de caroserie, dar și o baterie nouă, integrată în structura caroseriei.
Încă de luna trecută, Elon Musk promite o schimbare radicală în modul în care sunt fabricate mașinile. Între timp, am aflat că aceste schimbări includ un nou tip de caroserie. Potrivit informațiilor actuale, viitoarele mașini Tesla Model Y produse la Giga Factory Berlin vor avea structura frontală și cea din spate turnate dintr-o singură bucată, acestea fiind unite structural de noua baterie dezvoltată de Tesla. Astfel, bateria devine parte integrantă a caroseriei.
„Berlin va folosi pile 4680 cu baterii integrate în structura caroserii și părți frontale și spate realizate dintr-o singură piesă turnată. De asemenea, un nou sistem de plicare a vopselei” a scris Elon Musk pe Twitter.
Potrivit specialiștilor din domeniul auto, această soluție tehnică ar asigura o rigiditate torsională superioară și o masă mai redusă, dar prezintă și riscuri de producție. Este motivul pentru care această soluție constructivă va fi posibilă, într-o primă fază, doar pentru mașinile produse în Germania. În funcție de rezultate, ar putea dura până la doi ani până când aceste tehnologii vor fi implementate la fabrica Tesla din Fremont (SUA) și Shanghai (China).
Producția lui Model Y la Giga Factory Berlin este planificată să înceapă în vara anului viitor. Aici, Tesla va produce Model 3 și Model Y, precum și un nou model de dimensiuni mai mici. De asemenea, ar putea produce baterii din tipul 4680 – având o formă cilindrică, dar de dimensiuni mult mai mari decât ale bateriilor Li-Ion actuale. Aceste pile sunt cruciale pentru a putea realiza noua structură a caroseriei cu baterie integrată.
„Pachetul de baterii reprezintă o structură lipită, în care pilele asigură transferul de forțe între partea metalică superioară și inferioară a bateriei, eliminând cele mai multe componente centrale ale caroseriei și oferind în același timp o rigiditate torsională superioară. Aceasta este o realizare importantă”, a mai scris Musk pe Twitter.
Recent, Tesla a achiziționat o companie germană specializată în asamblarea de module şi pachete de baterii, care ar putea oferi tehnologia necesară realizării noilor module de baterii.
sursa: Electrek, Automotive News