În general românii au o atitudine pozitivă cu privire la mașinile electrice, dar ce îi descurajează să îți cumpere o mașină electrică este prețul ridicat, arată datele unui studiu realizat anul.
80% dintre respondenţii români declară că au o atitudine pozitivă cu privire la autovehiculele electrice, iar două treimi dintre aceștia menționează că atitudinea lor a devenit mai favorabilă mașinilor electrice în ultimii 3 ani.
Atitudinea pozitivă regăsește și la intenția de achiziție: 42% dintre românii care au răspuns la studiu au declarat că următoarea lor mașină va fi cel mai probabil un autovehicul electric.
Principalele motive pentru care șoferii ar fi dispuși să achiziționeze o mașină electrică sunt legate de reducerea poluării, dar și de reducerea costului cu combustibilul.
Prețul de achiziție rămâne însă principala barieră atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini care se încarcă de la priză. În topul barierelor de achiziție, șoferii români menționează și numărul limitat al stațiilor de încărcare cât și autonomia redusă a autovehiculelor electrice.
Studiul mai arată că șoferii și-ar dori mai multe stații publice de încărcare. În România, 9 din 10 persoane au declarat că numărul limitat al stațiilor de încărcare în spații publice constituie un impediment în achiziţia autovehiculelor electrice.
Sursă: stirileprotv.ro