Studiu: care sunt diferenţele între clienţii de maşini hibride şi cei de maşini electrice

Publicat: 08 05. 2014, 11:42

Pentru un şofer convenţional, maşinile hibride şi cele electrice intră în aceeaşi categorie: maşinile eco, prea scumpe şi prea puţin de încredere faţă de maşinile pe benzină şi diesel. Evident, vorbim de nişte prejudecăţi care îi fac pe mulţi să evite aceste maşini eco. Dar nu pe toţi.

Un recent studiu realizat în SUA de compania de consultanţă Experian Automotive ne arată că publicul amator de maşini hibride e mult mai diferit de cel pasionat de maşini electrice, faţă de cum se credea până acum. Pe scurt, clienţii de maşini electrice sunt mai înstăriţi şi mai tineri decât cei de maşini hibride.

Principalele diferenţe între clienţii de maşini electrice şi cei de maşini hibride (sursa: Experian Automotive)

Conform statisticilor, în 2013 peste 45% dintre clienţii de maşini hibride aveau peste 56 de ani, în timp ce doar 26% dintre clienţii de maşini electrice depăşeau această vârstă. Majoritatea clienţilor de maşini electrice au avut între 36 şi 55 de ani.

În ce priveşte veniturile, în jur de 21% dintre clienţii de maşini electrice aveau un câştig mediu anual de peste 175.000 USD, în timp ce un procent de numai 12% dintre clienţii de maşini hibride se situau la acel nivel. În acelaşi timp, clienţii de maşini electrice îşi permit împrumuturi mai scumpe, pe care le achită mai repede – pe de altă parte, ei câştigă la capitolul utilizare şi întreţinere maşină.

Maşinile electrice sunt cool în acest moment. Mai au până să devină pur şi simplu normale

Conform analiştilor, unul dintre motivele pentru care, în acest moment, clienţii de maşini electrice sunt mai tineri decât cei de maşini hibride ţine pur şi simplu de modă: hibridele există de peste 10 ani pe piaţă şi au devenit aproape maşini convenţionale în percepţia publicului de maşini eco.

În schimb, maşinile electrice sunt ”new kids on the block”: faţă de 2012, în 2013 vânzările de maşini electrice în SUA au crescut cu 250%, în timp ce evoluţia hibridelor s-a cifrat la doar 19%. Este adevărat, hibridele reprezintă 98% din piaţa de ”maşini verzi” din SUA, deci diferenţele procentuale sunt explicabile.

Hibridele au început să fie mai comune, deci nu mai ies în evidenţă aşa de mult

În altă ordine de idei, tehnologia maşinilor hibride a ajuns să rivalizeze cu aceea a maşinilor convenţionale accesibile, în timp ce majoritatea maşinilor electrice oferă dotări de top, care-i atrag pe clienţii de maşini premium, cu mai mulţi bani. Probabil pe la finalul acestui deceniu maşinile electrice vor deveni mult mai populare, deci diferenţele între clienţii de hibride şi electrice se vor diminua.

Voi ce părere aveţi:

VĂ CONSIDERAŢI CLIENT DE MAŞINI ELECTRICE SAU DE MAŞINI HIBRIDE?