„Restart” pentru Renault Fluence Z.E. în China
Despre Renault Fluence Z.E., una dintre primele maşini electrice de mare serie din lume din epoca modernă, oficialii francezi nu prea au cuvinte de laudă, pentru că vânzările din 2011 încoace nu au depăşit 4.000 de unităţi.
Totuşi, dacă în Europa şi pe alte pieţe din lume Fluence Z.E. poate fi uşor catalogat drept un eşec comercial, iată că modelul are şansa de a renaşte ca pasărea Phoenix tocmai în… China.
Şi asta datorită posibilelor planuri de producţie a maşinii acolo, împreună cu partenerul Dongfeng, după cum sugerează o recentă declaraţie a lui Carlos Ghosn. Mai ales că guvernul chinez e foarte deschis în privinţa investiţiilor din domeniul maşinilor electrice, iar Fluence Z.E. ar avea parte de o concurenţă destul de slabă pentru moment.
Ba chiar s-ar putea ca, în China, ideea ”battery swap” (schimbarea bateriilor) să revinî în actualitate, rezolvând în mod elegant problema autonomiei scăzute a maşinilor electrice actuale.