Preţurile în România ale primului SUV 4×4 plug-in hibrid, Mitsubishi Outlander PHEV
Cea de-a treia generaţie Mitsubishi Outlander a debutat ca un pachet familist competent, dar îmbrăcat într-o uniformă considerată de mulţi ca având prea puţină personalitate. Lucru care pe japonezi nu i-a deranjat, deoarece maşina lor oferă un foarte bun raport între preţ şi caracterul util al maşinii.
Outlander nu mizează pe o personalitate marcantă, ci pe avantajele ţinând de spaţiu, confort şi comportament
Iată, însă, că numele Outlander are şansa să devină o mică vedetă pe scena automobilelor verzi, deoarece proaspăta versiune PHEV marchează o premieră: este primul SUV 4×4 cu propulsie hibridă-electrică plug-in, care poate circula şi în regim strict electric. Deci, în sfârşit, un SUV care se poate lăuda cu emisii zero (în anumite condiţii).
Aşa arată ”disecţia” primului SUV 4×4 hibrid plug-in din lume
Preţul noii variante Mitsubishi Outlander PHEV porneşte de la 45.496 euro (valabil pentru echiparea de bază Intense, în timp ce echiparea superioară Instyle reclamă 49.588 euro). Preţ pe care îl putem considera mari, la prima vedere, pentru categoria în care joacă Outlander, dar care justifică pe deplin avantajele sistemului plug-in hibrid.
Preţul pare mare, dar câte SUV-uri 4×4 care pot merge în regim strict electric vreo 50 km aţi mai văzut până acum?
Cel mai important avantaj ţine de posibilitatea rulării în regim strict electric, bateriile litiu-ion de 12 kWh asigurând o autonomie maximă de 52 km şi putând fi încărcate şi de la o sursă externă (încărcarea normală durează circa 5 ore, iar în modul de încărcare rapidă se asigură un nivel de încărcare de 80% în doar 30 de minute).
Prin urmare, Mitsubishi Outlander PHEV este un SUV care poate circula fără probleme cu emisii zero mai mult decât orice alt SUV hibrid de pe piaţă, marele atu fiind lipsa poluării în regim urban. De exemplu, SUV-ul hibrid plug-in permite, în teorie, naveta casă – serviciu – casă fără a consuma un strop de benzină.
În regim strict electric, autonomia maximă teoretică e de 52 km. Rezonabil pentru navetele zilnice prin oraş
Sistemul de propulsie hibrid plug-in combină două motoare electrice (de câte 60 kW) cu un generator (tot de 60 kW) şi cu un motor termic pe benzină (de 2,0 litri şi 120 CP), iar transmisia nu are demultiplicare, ci doar o singură treaptă şi un ambreiaj multi-disc în baie de ulei. Tracţiunea 4WD beneficiază de funcţie ”LOCK”, controlul fiind asigurat de un sistem care preia caracteristici atât de la citadina electrică i-MiEV, cât şi de la sportivul Lancer Evolution.
Outlander PHEV ascunde o adevărată uzină de eficienţă
În modul ”hibrid serie”, cele două motoare electrice sunt responsabile pentru propulsia maşinii, în timp ce motorul termic este activat automat, antrenând generatorul pentru producerea curentului electric în baterii (motorul pe benzină nu are legătură directă cu roţile maşinii, deci solicitarea lui este minimă).
Dacă modul strict electric se poate folosi până la maximum 120 km/h, iar puterea maximă conjugată a celor două motoarele electrice de tracţiune este de 82 CP, în modul hibrid serie se adaugă şi puterea maximă de 82 CP a generatorului antrenat de motorul termic, astfel încât Outlander PHEV se poate baza pe 164 CP în condiţii de acceleraţie maximă în modul ”hibrid serie”.
De cele mai multe ori, motorul pe benzină doar pune în funcţiune generatorul de curent electric pentru baterii, deci astfel se menţine consumul de carburant foarte scăzut
La depăşirea viteze de 120 km/h şi în condiţiile unui nivel de încărcare prea redus al bateriilor, este activat automat modul ”hibrid paralel”. În acest mod, motorul termic preia rolul principal de tracţiune (continuând să angreneze şi generatorul pentru încărcarea bateriilor), iar cele două motoare electrice din faţă şi din spate doar asistă motorul termic.
În condiţii ideale, în modul ”hibrid paralel” puterea maximă a lui Outlander PHEV se cifrează la 203 CP, ceea ce permite atingerea unei viteze maxime de 170 km/h (limitată din raţiuni de protecţie a bateriilor şi motoarelor electrice) şi realizarea demarajului 0-100 km/h în 11,0 secunde, mai rapid decât versiunile diesel şi pe benzină ale lui Outlander.
Sistemul 4WD are elemente de la S-AWC de pe Lancer Evolution, iar gestionarea electronică are particularităţi de la i-MiEV
Practic, sistemul de propulsie hibrid plug-in al lui Outlander PHEV este gândit pentru a oferi o eficienţă cât mai bună, astfel încât consumul mediu omologat se cifrează la doar 1,9 litri/100 km, iar emisiile de CO2 la 44 g/km. În plus, autonomia maximă teoretică se cifrează la circa 800 km, Otlander PHEV rivalizând cu SUV-urile diesel, dar în condiţii mult mai reduse de poluare, în unele cazuri chiar cu ”zero emisii”.
În curând veţi putea citi impresiile ProMotor în cadrul testului cu noul Mitsubishi Outlander PHEV