Pariss va fi un nou roadster electric, realizat de francezi
Mai ţineţi minte Tesla Roadster? A fost, practic, primul roadster de mare serie cu propulsie strict electrică şi maşina care a făcut cunoscută marelui public marca Tesla.
Însă, odată cu începerea producţiei berlinei Tesla Model S, modelul Roadster a fost scos din producţie, iar amatorii de o maşină electrică decapotabilă au rămas oarecum cu buzele umflate.
Nu e Tesla Roadster, dar se anunţă electrizantă!
Ei bine, mica firmă franceză Pariss vrea să extrapoleze această nişă. După ce şi-a anunţat intenţiile producerii unui roadster electric la Salonul Auto Paris 2012 (dar fără surle şi trâmbiţe), oficialii Pariss revin în actualitate cu date mai concrete despre viitoarea maşină electrică decapotabilă.
La nivelul aspectului, viitorul roadster va fi o maşină destul de simpatică, la prima vedere, putând fi considerată un concurent interesant pentru Mazda MX-5, de exemplu. Dar să vedem ce va propune la nivel tehnic această maşină.
Câte roadstere cu tracţiune integrală ştiţi? Şi cu propulsie electrică!
În primul rând, vorbim de două motoare electrice, unul pentru fiecare punte, deci roadsterul va avea… tracţiune integrală! Puterea totală furnizată de aceste motoare ajunge la 245 CP, iar cuplul motor maxim, disponibil încă de la pornire, se cifrează la 400 Nm.
Şi mai interesant este că, datorită şasiului monococ, din fibră de carbon, dar şi a panourilor caroseriei realizate din materiale compozite, masa totală a maşinii va fi de circa 800 kg, o adevărată performanţă pentru o maşină electrică.
Demarajul 0-100 km/h în mai puţin de 4 secunde ar trebui să fie o carte de vizită excelentă
Prin urmare, nu ar trebui să ne mire performanţele: 0-100 km/h în doar 3,7 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 200 km/h, pentru menajarea bateriilor. Care se încarcă în doar 5 ore de la o priză de 220V, dar asigură şi un centru de greutate foarte coborât, ceea ce promite şi o manevrabilitate excelentă pentru roadsterul de numai 3,6 metri lungime.
Autonomia maximă a maşinii se cifrează, în teorie, la 200 km, dar cei interesaţi vor putea opta şi pentru un sistem range-extender, adică un mic motor termic, alimentat cu biocombustibil, care ar trebui să crească autonomia maximă până la o valoare atractivă de 700 km.
Anunţă un preţ similar cu al unui Mercedes-Benz SLK 55 AMG. Vă tentează?
Preţul pentru viitorul roadster electric Pariss nu va fi deloc mic: circa 80.000 de euro vor trebui să scoată din buzunar cei interesaţi, o sumă cam la acelaşi nivel cu un model Tesla Roadster aproape nou. În preţ sunt incluse materiale scumpe (Alcantara pentru scaune sau inserţii de lemn rar), dar şi un sistem infotainment cu conexiune 4G.