Mercedes-Benz vs. BMW în domeniul maşinilor electrice: B-Class îi aruncă mănuşa lui i3
Domeniul maşinilor electrice pare să fie din nou în impas, vânzările fiind mult sub aşteptări. Însă viitorul nu este abandonat de marii constructori, iar Mercedes-Benz lansează în SUA prima lor maşină electrică de mare serie, modelul B-Class Electric Drive.
Care intră fără menajamente peste maşina electrică a celor de la BMW, deja cunoscutul BMW i3. Iar când spun ”fără menajamente” mă refer în primul rând la politica de preţuri: i3 porneşte de la 41.350 USD, în timp ce B-Class Electric Drive are un preţ de bază de 41.450 USD. Ce oferă modelul Mercedes-Benz în plus pentru 100 USD?
B-Class Electric Drive este o maşină electrică foarte practică, nu doar ”verde”
În primul rând, spaţiul interior şi caracterul practic mult mai bun decât al lui i3, bavarezul fiind gândit mai mult ca o maşină life-style pentru cei nonconformişti. De altfel, din punct de vedere ingineresc, ar fi oarecum eronat să comparăm un monovolum de 4,4 metri, cu 5 uşi şi un portbagaj de peste 400 de litri cu un pseudo-monovolum care oferă patru locuri, portiere spate funky şi portbagaj mai mic de 300 litri.
Şi totuşi, pentru clienţii care vor o maşină electrică premium, cele două modele sunt clar competitori, mai ales din cauza diferenţei infime la capitolul preţuri. Din punct de vedere al dotărilor, ambele oferă opţiuni dintre cele mai avansate care să îmbunătăţească siguranţa şi confortul.
i3 sacrifică spiritul practic pentru a privilegia caracterul nonconformist
Din punct de vedere al propulsiei, cele două maşini sunt aproape umăr la umăr: Mercedes-Benz B-Class Electric Drive pune la bătaie un motor electric de 180 CP şi cu un cuplu maxim de 340 Nm, faţă de 170 CP şi 250 Nm la i3. Totuşi, performanţele îl avantajează uşor pe i3, datorită masei mai mici (avantajul utilizării CFRP): 0-100 km/h în 7,2 secunde faţă de 7,9 secunde la B-Class.
Ca baterii, B-Class are un pachet de 28 kWh, iar i3 de 21,6 kWh, în timp ce autonomiile maxime teoretice se cifrează la 135 km (B-Class), respectiv 200 km (i3), deci modelul BMW este clar mai avantajat. În schimb, încărcarea totală a bateriilor durează doar 3,5 ore la B-Class de la o sursă de 240 V, faţă de 8 ore la i3 în aceleaşi condiţii.
B-Class Electric Drive e mai puţin peformant decât i3, iar autonomia e clar mai scăzută
i3 mai prezintă un avantaj: există şi o variantă cu sistem range-extender (i3 REX), care, graţie unui mic motor de motocicletă, poate extinde autonomia totală până la 350 km. Deci, deşi B-Class pare genul de maşină care se pretează la drumuri mai lungi, tot i3 poate satisface, pentru moment, acest deziderat fără teama autonomiei prea reduse.
Aşadar, un meci electrizant, cu multe puncte forte, dar şi cu minusuri. Voi ce model aţi alege:
MERCEDES-BENZ B-CLASS ELECTRIC DRIVE sau BMW i3?