Maşini electrice Renault alimentate cu… hidrogen? Da, există!
În 2010 apărea în Franţa mica firmă Symbio FCell, complet necunoscută până când s-au afişat la LeMans cu maşina de curse GreenGT H2, alimentată cu… hidrogen. Moment în care o parte a lumii a aflat că Symbio FCell se ocupă de sisteme fuel-cell, care pot fi adaptate pe maşinile electrice actuale.
Fără să facă vâlvă, mica firmă franţuzească s-a implicat într-un proiect guvernamental, denumit HyWay, echipând mai multe ”maşini cobai” cu sisteme fuel-cell, care utilizează hidrogenul pentru a produce curent electric şi, astfel, pentru a le conferi maşinilor electrice o autonomie crescută.
”Chestia” asta, făcută de o companie no-name, creşte autonomia unui Renault Kangoo Z.E. peste aşteptări
Însă nu vorbim de Renault ZOE sau de Twizy, ci de utilitara Kangoo Z.E., redenumită Kangoo Z.E.-H2 odată cu montarea sistemului range-extender dezvoltat de Symbio FCell. Care îi conferă maşinii o creştere suficient de mare a autonomiei – vedeţi aici valorile importante.
Ca dovadă că propunerea Symbio FCell are succes stă şi numărul mare de comenzi pentru 2015 şi 2016, care se ridică la peste 1.000 de vehicule Kangoo Z.E.-H2. Adică mai multe decât Hyundai ix35 FCEV şi Toyota Mirai la un loc, primele vehicule de serie cu propulsie pe hidrogen.
Ce credeţi, ar trebui ca Renault să propună sisteme range extender cu hidrogen pe maşinile electrice pe care le produce?