Nissan Leaf este un best-seller: în trei ani de carieră, au fost deja vândute 100.000 de exemplare în cele 35 de ţări unde se comercializează. Nu doar atât, în luna octombrie din 2013, Leaf a fost şi cel mai bine vândut model dintr-o ţară, Norvegia, o titulatură care s-ar putea repeta în viitorul apropiat, o dată cu apropierea de finalul de carieră, care sigur va însemna şi discounturi atractive.
Frunză-verde de Nissan, Leaf-ul e cel mai… vândut! Găsiţi voi o rimă mai bună
Raportat la domeniul actual al maşinilor electrice, Leaf are o cotă de piaţă excelentă, de 45%. Valoare insignifiantă, dacă ne gândim că maşinile electrice reprezintă sub 1% din totalul maşinilor vândute pe mapamond, deci pentru marii jucători cele 100.000 de exemplare vândute în trei ani par o glumă. Însă clienţii lui Nissan Leaf sunt oameni cât se poate de serioşi.
Cum este şi cazul clientului maşinii cu numărul 100.000, un dentist din Marea Britanie, familist convins (are trei copii) şi care a fost convins în primul rând de costurile foarte reduse de exploatare. Care fac din Nissan Leaf o alternativă clară la compactele cu motoare obişnuite, mai ales dacă e utilizat cel mai mult în mediu urban.
Doi oameni fericiţi că vor conduce Leaf-ul cu numărul 100.000. De fapt, e mai mult decizia ei (clar, nu?!)
Succesul lui Nissan Leaf se măsoară şi altfel. Maşina este asamblată în trei locaţii: Oppama (Japonia), Smyrna (Tennesse, SUA) şi Sunderland (Marea Britanie), iar în acest an a fost construită o fabrică în China, unde Leaf se va vinde sub marca Venucia, un joint-venture realizat de Nissan cu DongFeng.
Acum rămâne de văzut la ce număr de exemplare comercializate va ajunge Nissan Leaf la finalul carierei, dar fiind că acum are parte de o concurenţă mai numeroasă, de la micile Renault Zoe şi VW e-Up! la BMW i3 sau VW e-Golf.
Şi vă provocăm la un pariu: care credeţi că va fi următoare maşină electrică să se laude cu pragul de 100.000 de exemplare vândute în cât mai puţini ani?