Hyundai prezintă prima sa platformă dedicată automobilelor Kia și Hyundai 100% electrice

Publicat: 02 12. 2020, 12:03
Actualizat: 02 12. 2020, 13:26

Hyundai Motor Group a dezvăluit Electric-Global Modular Platform – E-GMP, platforma sa dedicată automobilelor cu baterie electrică (BEV). Platforma va servi drept tehnologie de bază pentru următoarea generație de modele Kia și Hyundai.

Începând din 2021, platforma E-GMP servi drept structură pentru o gamă de noi automobile BEV, incluzând modelele IONIQ 5 dezvoltate de Hyundai Motors; primele modelele vor fi dezvăluite în 2021.

Automobilele dezvoltate pe platforma E-GMP pot oferi o autonomie de peste 500 km cu o încărcare completă (WLTP) și pot fi încărcate până la 80% în 18 minute prin încărcarea de mare viteză.

Proiectată exclusiv pentru automobilele 100% electrice, platforma E-GMP oferă numeroase avantaje comparativ cu platformele existente ale Grupului, care au fost proiectate în mare măsură pentru a se potrivi pentru motoarele cu combustie internă. Beneficiile includ performanță superioară, îmbunătățirea dinamicii de condus, creșterea autonomiei, consolidarea caracteristicilor de siguranță și mai mult spațiu interior pentru pasageri și bagaje.

Intră în Galeria Foto

Hyundai prezintă prima sa platformă dedicată automobilelor 100% electrice

Noua platformă reduce complexitatea construcției prin modularitate și standardizare, permițând dezvoltarea rapidă a produselor care pot fi utilizate pe majoritatea segmentelor auto, cum ar fi modelele sedan, SUV-urile și CUV-urile. Mai mult, dezvoltarea flexibilă poate satisface diferite nevoi ale clienților în ceea ce privește performanța automobilului. Printre acestea, un model performant care va accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și va atinge o viteză maximă de 260 km/h.

Target: 23 de modele Kia și Hyundai și vânzări de 1 milion de unități la nivel global până în 2025

Platforma asigură siguranța bateriei printr-o structură de susținere realizată din oțel de înaltă rezistență. Componentele din oțel ștanțate la cald înconjoară această structură pentru o rigiditate suplimentară. Energia rezultată dintr-o coliziune poate fi absorbită eficient datorită secțiunilor absorbante de energie ale caroseriei și șasiului, căilor eficiente de transfer al energiei de impact și unei secțiuni centrale a acumulatorului strâns legată de caroseria automobilului.

De asemenea, aceasta maximizează spațiul interior prin ampatamentul mare și consolele față și spate scurte. Cu pachetul de baterii amplasat sub podea, arhitectura platformei E-GMP permite o podea plată a habitaclului. Acest lucru oferă mai mult spațiu pentru picioare pasagerilor, în timp ce permite diferite modalități de amplasare a scaunelor din față și spate.

Hyundai Motor Group intenționează să introducă 23 de modele BEV Kia și Hyundai și să vândă 1 milion de unități la nivel global până în 2025.