Hyundai are o cotă de piață pe vehicule electrice mai mare decât pe vehicule convenționale
Hyundai este primul producător auto tradițional care are o cotă de piață pe vehicule electrice mai mare decât cea pe vehicule convenționale. Inversiunea s-a produs după perioada de pandemie, în care achizițiile de vehicule electrice au crescut semnificativ ca pondere din totalul vânzărilor de mașini.
Grupul coreean Hyundai-Kia avea, la finalul primului trimestru al anului, o cotă de 8,9% din piața globală de mașini cu motoare cu combustie internă. În aceeași perioadă, cota celui mai important producător coreean de automobile era de 9,9% din piața mondială de mașini electrice. Practic, Hyundai-Kia a devenit mai competitiv ca producător de mașini electrice decât este ca producător de mașini cu motoare termice.
Potrivit publicației Business Korea, Hyundai și Kia au comercializat în primul trimestru al anului 28.796 de mașini electrice, ceea ce reprezintă 9,9% din numărul total de mașini electrice comercializate la nivel mondial, care a fost de 290.436 de unități. Vânzările de mașini electrice au fost mai puțin afectate de pandemie decât cele de modele cu motoare termice, care au avut de înfruntat și condițiile din ce în ce mai severe pentru protecția mediului.
Hyundai are o cotă de piață în creștere pe mașini electrice
Piața de automobile cu propulsie electrică a crescut de 4,3 ori din 2016 până acum. În același interval, Hyundai-Kia și-au multiplicat vânzările de mașini electrice de 20 de ori. Acest avans a făcut ca grupul coreean să treacă de pe poziția a 15-a în topul producătorilor de mașini electrice în 2016, pe poziția a patra în prezent. La nivel global, mai multe vehicule electrice decât Hyundai-Kia vând doar Tesla, Alianța Renault-Nissan și Grupul Volkswagen.
Hyundai are un plan ambițios de dezvoltare pe segmentul vehiculelor electrice, urmând să investească peste 75 de miliarde de euro pentru a produce 23 de modele electrice până în 2025. 11 dintre acestea vor fi modele complet noi, disponibile exclusiv cu propulsie electrică. Pentru aceasta, grupul Hyundai-Kia dezvoltă o platformă pur electrică e-GMP.
Vânzările de automobile electrice în Europa vor crește exponențial în perioada următoare, pe măsură ce mai multe state vor introduce prime pentru încurajarea achiziției de automobile cu emisii zero. Chiar și în România, rețeaua de stații de încărcare pentru mașini electrice se dezvoltă accelerat, în timp ce Dacia se pregătește să lanseze un model electric de buget, care să fie accesibil pentru o masă largă de clienți.