Site-ul francez autoactu.com sesizează faptul că sindicatul muncitorilor, FO (Force ouvrière), solicită explicații conducerii Renault privind Dacia „Made in China” („fabricată în China”).
Într-un comunicat de presă lansat marți, organizația sindicală FO Renault a solicitat explicații conducerii companiei auto:
„Din 2018, Groupe Renault a arătat dorința ca Franța să devină centrul de excelență al vehiculelor electrice din lume. Însuși președintele Emmanuel Macron a declarat că Franța trebuie să devină principalul producător de vehicule „curate„ din Europa… FO solicită Renault și guvernului să își respecte angajamentele. Modelul Dacia Spring trebuie asamblat în Franța!”
Altfel, prin continuarea acestei strategii (Dacia „Made în China”), Renault ar fi vinovată de dezindustrializarea teritoriului.
Importul în Europa al unui vehicul fabricat în China ridică problema eficienței energetice a acestei soluții. „Dacă ar trebui să fie fabricat în China pentru a fi vândut pe piața europeană, amprenta sa de carbon ar fi dezastruoasă și ar pune în pericol rațiunea de a fi un vehicul „curat„”, a declarat FO.
Întrucât vânzările de vehicule electrice beneficiază de subvenții de la stat, FO consideră că acest lucru ar trebui să ducă la crearea mai multor locuri de muncă în Franța.
Ajutorul acordat de stat pentru achiziționarea unui vehicul electric, a dus la succesul Renault Zoé fabricat din Flins.
FO a deplâns faptul că acest ajutor de 7.000 de EURO nu a fost rezervat numai vehiculelor electrice fabricate în Franța.
Sindicatul spune că autoritățile Franț ar trebui să dea dovadă de un anumit „patriotism economic” într-o perioadă de criză globală ale cărui efecte dezastruoase asupra ocupării forței de muncă, în țară, cresc de la zi la zi.