Dacia Spring, primul model electric al mărcii românești, a fost prezentat săptămâna trecută. Oficialii mărcii nu au anunțat însă prețul la care va fi comercializat Spring. Acum, această informație a devenit oficială. Iată cât costă, de fapt, noul model electric Dacia Spring.
Marca românească a deschis deja precomenzile pentru Dacia Spring în Ungaria, aceasta fiind prima țară care are astfel un preț oficial de lansare. Dacă această decizie a Dacia atinge o coardă sensibilă, naționaliștii noștri pot sta liniștiți, nici măcar francezii nu cunosc prețul real al lui Spring. Nu cunoaștem detaliile din spatele acestei decizii a Dacia, dar știm că fanii Dacia pot deja rezerva (sau au putut face acest lucru) primele 100 de exmplare Dacia Spring comercializate în Ungaria.
Site-ul maghiar al Dacia a deschis astfel precomenzile pentru Dacia Spring, primele 100 de exemplare fiind deja rezervate la un preț special de lansare de 6.490.000 de forinți – echivalentul a 17.760 de euro. Chiar dacă cele 100 de mașini puse la bătaie au fost deja rezervate, Dacia îndeamnă clienții interesați să continue să plătească avansul de 100.000 de forinți (circa 275 de euro), pentru cazul în care lotul de prevânzări va fi suplimentat.
„Prețul modelului în Ungaria va fi de 6.490.000 milioane HUF pentru primele 100 de exemplare vândute în campania de precomenzi, iar clienții cu subvenție de la stat pot obține o mașină electrică pentru 3.990.000 HUF” se arată pe site-ul mărcii Dacia din țara vecină.
Înainte de a comenta că prețul este o idee cam mare decât ne așteptam, merită menționat că valoarea TVA în Ungaria este semnificativ mai mare decât în România: 27% față de 19%. Păstrând acest raport, prețul echivalent în România ar fi de circa 16.640 de euro, o valoare care se încadrează în marja pe care o anticipam anterior. Aplicând reducerea oferită de programul Rabla Plus (în cazul în care acesta va rămâne neschimbat și anul viitor), prețul final pentru clienți în România ar putea ajunge la 8.320 de euro, foarte apropiat de cel al unui Sandero.
Nu avem nici cea mai mică idee dacă aceste prime 100 de exemplare scoase la prevânzare de reprezentanții Dacia din Ungaria reprezintă mașini cu o dotare specială – în genul modelelor „First Edition” oferite de alte mărci. Prin urmare, este dificil să estimăm dacă prețul de pe site-ul maghiar va fi unul de pornire, unul mediu sau, dimpotrivă, unul corespunzător unei mașini bine echipate.
Dacia a prezentat modelul electric Spring în cadrul evenimentului Renault eWays de la Paris. Primul model electric al mărcii are un motor de 45 CP și o baterie Li-Ion cu capacitatea de 26,8 kWh, care-i asigură o autonomie de 225 km WLTP. Mașina are o lungime de 3,73 metri, dar oferă un portbagaj de 300 de litri, o valoare imensă pentru segmentul din care face parte.