Mulți dintre producătorii auto din lume și-ar dori să rivalizeze cu Tesla, însă potrivit lui Elon Musk doar un constructor auto din China este cel mai probabil să reușească, informează Bloomberg.com.
Musk a făcut această dezvăluire atunci când a fost întrebat despre rivalii din China pentru Tesla în timpul teleconferinței privind câștigurile trimestriale ale companiei. El a precizat că producătorii auto chinezi „muncesc cel mai mult și lucrează cel mai inteligent”.
Dacă ar fi să ghicească, Musk este de părere că probabil o companie din China va fi a doua după Tesla. Se pare că există deja o companie chineză care se află pe locul doi, după Tesla, pe piața vehiculelor electrice. Aceasta este fie o noutate pentru Musk, fie știa deja, dar nu a dorit să recunoască sau să numească acea companie. Este vorba despre BYD, bineînțeles.
Producătorul auto susținut de Warren Buffett a avut o evoluție fulminantă în ultimii ani și, în 2022, și-a crescut vânzările de vehicule electrice cu baterii cu 184%. Anul trecut a vândut 911.410 de unități, fiind pe locul al doilea după Tesla, care a vândut un număr record de 1.313.851 de mașini electrice. Atunci când ia în calcul exemplarele hibrid plug-in, BYD a încheiat anul 2022 cu 1.868.543 de vehicule vândute.
Chiar dacă Musk rămâne încrezător că Tesla va rămâne cel mai mare producător la nivel mondial de mașini electrice mult timp de acum înainte, unii analiști sugerează că BYD ar putea depăși rivalul său american în ceea ce privește vânzările din acest an.
Având în vedere că vânzările Tesla au crescut cu 40% în 2022, în timp ce vânzările BYD au explodat cu 184%, BYD ar putea depăși Tesla în 2023.
Un motiv cheie pentru succesul BYD este faptul că majoritatea vehiculelor sale au prețuri cuprinse între 14.490 și 29.000 de dolari în China (echivalentul a 13.300 și 26.600 de euro la cursul de schimb actual), ceea ce le face considerabil mai ieftine decât alternativele vândute de Tesla și de alți concurenți.
Așadar, dacă Tesla dorește să își păstreze locul de lider, ar fi înțelept să lanseze cât mai curând un modelul accesibil.