Detaliul care face din noul Renault Megane electric un concurent imbatabil pe piață
Renault a lansat la München primul său model electric din segmentul compact, în gama Megane. Iată detaliul care face din noul Renault Megane electric un concurent imbatabil pe piață.
Android Auto și Apple CarPlay sunt în prezent cele mai populare interfețe pentru sistemele de infotainment auto. Oricât ar fi de iubite de șoferi, acestea devin însă complet inutile în cazul mașinilor electrice. În acest caz, drumul cel mai scurt între punctul A și punctul B este irelevant dacă rămâi fără baterie undeva pe traseu. Prin urmare, un sistem de navigație competent va trebui să ia în calcul autonomia mașinii și punctele de încărcare de pe traseu atunci când procesează indicațiile de orientare.
Este motivul pentru care șoferii de mașini electrice nu folosesc Waze sau Google Maps ca aplicație primară de navigație, ci preferă aplicația oferită de producătorul mașinii. Google Maps nu oferă deloc o opțiune pentru mașini electrice. În schimb, Waze permite selectarea mașinii personale ca fiind electrică, dar nu cere informații suplimentare despre autonomie și necesitățile de încărcare a bateriei pe traseu. Presupunem că traseul oferit va fi unul cu mai multe stații de încărcare, dar nu suntem siguri de asta.
Multe modele electrice actuale oferă o experiență de navigație inferioară. Google Maps sau Waze au ajuns atât de departe în acest domeniu, încât doar Tesla poate concura cu șanse egale în interiorul unei mașini. Este motivul pentru care Google a început să încheie contracte direct cu producătorii auto pentru instalarea propriului sistem de operare pe mașini – nu o interfață gen Android Auto, ci toată suita Google Services.
Ajutat de Google, Renault Megane electric este un concurent imbatabil pe piață
Android Automotive este un sistem de operare complet, care nu necesită integrarea cu telefonul mobil pentru a funcționa. Nu este de mirare că acesta ajunge pe mașinile producătorilor care au deja o relație bună cu Google, prin integrarea Android Auto. Renault este un astfel de producător, care oferă deja de mai mulți ani interfața Google în mașinile sale. Pentru Megane E-Tech Electric, Renault a ales să facă pasul următor, întregul sistem de infotainemnt fiind bazat pe platforma Google.
Avantajul pentru șoferi este imens, aplicațiile instalate, ca Google Maps, putând comunica direct cu computerul de bord pentru a lua în calcul starea bateriei și autonomia la calcularea traseului optim, inclusiv opririle necesare pentru încărcarea bateriei. Sistemul de infotainment al lui Megane folosește ca platformă hardware a treia generație Snapdragon Automotive Cockpit Platforms, împreună cu sistemul de operare Google Android Automotive.
Android Automotive devine astfel din ce în ce mai popular printre constructorii auto. Polestar a fost primul brand auto care a folosit Android Automotive, fiind urmat de mărcile GM Cadillac (Lyriq) și GMC (Hummer EV). Mai mulți producători și-au anunțat suportul pentru noul sistem de operare, între aceștia numărându-se cei din grupul Stellantis și Ford. Până când o vor face, noul Megane electric rămâne un concurent imbatabil pe piață tocmai datorită sistemului Android Automotive.