În România încă ne confruntăm cu o lipsă acută a locurilor de parcare, în special în marele oraşe. E şi vina celor de la sistematizare, care nu au fost capabili să înţeleagă că numărul de maşini va creşte vertiginos. E şi vina autorităţilor, care au preferat să ignore necesitatea locurilor de parcare în timp ce-şi îndesau în buzunare ”comisioanele” pentru clădiri scumpe, îngrămădite pe spaţii mici. E şi vina şoferilor, care invadează trotuarele şi marginea drumului ca să aibă maşina cât mai aproape de locuinţă.
Din păcate, nu e o imagine dintr-un proiect pentru sistematizarea Bucureştiului. Sau a oricărei alte localităţi din România…
Însă acum nu despre problemele de parcare din spaţiul carpato-danubiano-pontic vrem să vorbim, ci despre o soluţie de viitor, care deja e aplicată la alţii cu nişte rezultate foarte bune: parcările solare.
Să ne gândim la suprafeţele imense ale parcărilor supermarket-urilor sau ale multor clădiri de birouri: dacă le-am acoperi cu panouri fotovoltaice, nu ar mai fi doar nişte pete de asfalt, ci ar deveni generatoare de curent electric.
Loc de parcare civilizat, cu maşina acoperită şi protejată… Şi care-ţi şi asigură curentul pentru încărcarea bateriilor, dacă ai maşină electrică?! Nu, exclus, ce să facem cu aşa ceva în Bucureşti?…
În însorita Californie, de exemplu, un loc de parcare poate produce până la 5 kWh zilnic, suficient pentru a asigura o autonomie de vreo 30 km unei maşini electrice. Într-un New York având clima cam ca la noi, o parcare solară întinsă pe vreo 11 hectare produce energie suficientă pentru 10 apartamente. Şi exemplele continuă, în special în SUA.
Dar există şi alte avantaje practice pe care le aduce acoperirea locului de parcare cu panouri fotovoltaice – aflaţi-le aici.