Cum vrea să cucerească Volkswagen piaţa de maşini electrice din China

Publicat: 20 01. 2014, 10:09

Volkswagen China a luat o decizie interesantă: de a realiza un parteneriat cu producătorul american Protean pentru realizarea de maşini electrice cu soluţia inedită a motoarelor electrice integrate în roţi.

Pentru început, joint-venture-ul FAW-VW va utiliza această tehnologie pentru noul sub-brand Kai Li, conceput ca o marcă specială de maşini electrice dedicate Chinei, primul model lansat pe piaţă până acum fiind bazat pe Bora (sau Jetta, în Europa).

Americanii susţin că un astfel de motor poate dezvolta până la 100 CP, iar eficienţa recuperării energiei la decelerare, cifrată la 85%, nu ar necesita un pachet mare de baterii pentru asigurarea unei autonomii convenabile.

Pentru că vorbim de o maşină de familie care va trebui să fie şi ieftină, modelul Bora va avea motoarele electrice mult mai puţin potente, acestea urmând a fi montate cel mai probabil în roţile spate. Deocamdată problema majoră ţine de adaptarea constructivă, motoarele electrice Protean necesitând jante de cel puţin 18 inci.

În cazul în care experimentul celor de la FAW-VW şi Protean se va dovedi de succes (maşina ar urma să apară cel mai devreme în 2015), americanii sunt convinşi că şi alte companii auto vor apela la ei, astfel încât planurile ambiţioase ale chinezilor, de a deveni cea mai mare piaţă de maşini electrice, s-ar putea să se concretizeze mai repede de finalul acestui deceniu.