Cum se conduce Tesla Model S cu volan tip manșă. Uită tot ce știai!
Elon Musk a uimit întreaga lume când a prezentat noua Tesla Model S, care are un volan neobișnuit. După startul livrărilor, au apărut online și primele impresii despre cum se conduce Tesla Model S cu volan tip manșă. Ce putem spune: nu este chiar așa de simplu.
Musk este considerat un vizionar în multe domenii, dar asta nu înseamnă că se pricepe la toate sau că toate ideile sale sunt bune. O dovedește ultima sa mutare cu noua Tesla Model S. Foarte preocupat de conducerea autonomă, Elon Musk pare să fi scăpat din vedere că mașinile Tesla vor trebuie să fie, totuși, conduse de oameni încă multă vreme de acum înainte. Volanul rectangular, care seamănă cu o manșă de avion, este un detaliu care dă bine în fotografii, dar care poate pune probleme șoferului obișnuit – ca să nu mai vorbim de siguranță.
Odată cu noul volan, Tesla Model S a renunțat la comutatoarele de lumini/semnalizare și la comanda cutiei de viteze, aceste funcții fiind integrate prin suprafețe tactile în volan, respectiv pe ecranul sistemului de infotainment. Mult noroc să găsești semnalizatorul într-un sens giratoriu, când ciudatul volan va fi răsucit, ca și mâinile celui de la volan. Cât este de neplăcut să conduci o mașină cu un astfel de volan o dovedesc clipurile care au început să inunde internetul.
Confruntat pe această temă, Elon Musk s-a ferit să discute forma volanului, dincolo de faptul că oferă o vizibilitate bună asupra panoului de instrumente. Un panou care a fost cu totul eliminat de pe Model 3 și Model Y. O astfel de formă pentru volan este în fragrantă contradicție cu principala sa funcție, aceea de a se roti. Desigur, există volane rectangulare, dar nu la mașini de stradă.
Cum se conduce Tesla Model S cu volan tip manșă. Primele impresii
Diferența principală este că o mașină sport are de regulă o cursă a volanului extrem de scurtă, de cel mult 360 de grade de la complet stânga la complet dreapta. În plus, mașinile de curse nu dispun de airbaguri, care să se declanșeze în momentul inoportun în care brațele sunt încrucișate. La o mașină de familie, iar Model S nu face excepție, o cursă completă stânga-dreapta a volanului are circa 900 de grade (2,4 ture), ceea ce presupune multe rotații ale volanului în timpul manevrelor. Dacă mașina lovește un obstacol și se declanșează airbagul cu mâinile în poziție încrucișată, putem vorbi de multiple fracturi ale oaselor antebrațelor.
În cel mai fericit caz, noul volan al lui Tesla Model S are nevoie de o perioadă de acomodare. Este trist că Musk încearcă să reinventeze roata acolo unde nu este cazul. De regulă, inovațiile au ca scop să ofere funcționalități superioare, sau corectarea unor probleme. În cazul volanului, nu există nicio problemă care să trebuiască adresată, iar volanul rectangular al lui Musk nu doar că nu aduce nicio simplificare a muncii șoferului, ci mai degrabă o complică. Este ca și când Elon Musk ar fi dotat mașina cu roți pătrate, în așteptarea momentului în care mașinile vor levita în aer.
sursa: Jalopnik