Cum ar fi trebuit să arate mașina electrică produsă de Dyson
Cel mai surprinzător automobil electric ar fi trebuit să fie cel dezvoltat de Dyson, dacă proiectul nu ar fi fost anulat. Cum ar fi trebui să arate mașina electrică produsă de Dyson care urma să revoluționeze domeniul mobilității electrice.
Producătorul de electrocasnice Dyson, celebru în primul rând pentru aspiratoarele sale high-end, a anunțat în octombrie 2018 că va investi două miliarde de lire (aproape 2,25 miliarde de euro) pentru dezvoltarea unui automobil electric. Exact un an mai târziu, Dyson a anunțat anularea proiectului, după ce proiectul a înghițit deja peste 500 de milioane de lire (circa 561 de milioane de euro).
Modelul electric dezvoltat de Dyson purta numele de cod N526 și ar fi trebuit să fie un model cu șapte locuri, capabil de o autonomie de aproape 1.000 de kilometri. Pentru a reuși acest lucru, Dyson urma să folosească o baterie de tip solid-state dezvoltată in-house. O asemenea autonomie ar fi fost semnificativ mai mare decât a modelului Tesla Model X, care poate atinge un maximum de 610 kilometri.
Desigur, pentru o astfel de autonomie, modelul Dyson trebuie să care după el multe baterii, iar acest lucru ar fi trebuit să dea cântarul peste cap după standardele automobilistice: 2,6 tone. Nici chiar un SUV pur și dur nu ar trebui să cântărească atât de mult. În ciuda masei enorme, Dyson N526 ar fi trebuit să atingă 100 km/h cu plecare de pe loc în mai puțin de 5 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic la 200 km/h. Pentru aceste performanțe, Dyson folosește două motoare electrice de 200 kW, care împreună dezvoltă o putere maximă de 544 CP.
Cum ar fi trebuit să arate mașina electrică produsă de Dyson
Chiar dacă dezvoltarea modelului electric Dyson a fost încheiată brusc, aflăm acum că a existat deja un prototip, pe care l-a condus însuși fondatorul companiei, miliardarul Sir James Dyson. Acesta seamănă destul de mult cu un Range Rover, iar ca proporțiile sunt influențate de lungimea de cinci metri, lățimea de doi metri și înălțimea de 1,70 metri. Parbrizul este plonjat, cu o înclinare „mai mare decât a unui Ferrari”, în timp ce roțile mașinii sunt „mai mari decât ale oricărei alte mașini de serie de pe piață”, potrivit lui Dyson.
Prototipul a fost prezentat pentru The Times cu prilejul includerii lui Sir James Dyson pe lista „Sunday Times Rich List” a celor mai bogați oameni ai lumii, cu o avere de 16,2 miliarde de lire (18,175 miliarde de euro). Cei de la The Times au putut admira inclusiv interiorul prototipului, care amintește de cele mai futuriste concepte prezentate la saloanele auto din vremurile bune. În locul planșei de bord, mașina ar fi folosit un head-up display, proiectat „ca o hologramă” în câmpul vizual al șoferului.
Potrivit celor de la The Times, viitorul model electric Dyson ar fi fost cu greu profitabil, având costuri de producție de circa 150.000 de lire per mașină. Totuși, Dyson nu exclude posibilitatea de a oferi altor producători auto tehnologia sa de producere a bateriilor solid-state, care ar trebui să fie mai eficiente și mai compacte decât bateriile Li-Ion actuale. Dyson nu este singurul producător care dezvoltă baterii de tip solid-state. Samsung a anunțat un proiect similar, care se află în faza de testare.
sursa: Engadget