Cum au evoluat modelele electrice Opel în ultimii 50 de ani?
Opel are o istorie indelungată în domeniul mașinilor electrice. Cercetarea și dezvolarea sistemelor de propulsie electrică a început la Opel acum mai bine de cinci decenii, marca din Rüsselsheim fiind unul din pionierii idustriei în acest domeniu.
Totul a început în 1968 cu Kadett B Stir-Lec I. Stir-Lec era alimentat de 14 baterii cu plumb, iar electricitatea care ținea bateriile încărcate în mod constant era generată de un motor cu combustie Stirling, montat pe spate.
GALERIE FOTO
Cercetarea a făcut un pas înainte cu programul Opel Impuls în perioada 1990-1997. Impuls I a fost un vehicul bazat pe Kadett, echipat cu un motor electric cu curent continuu de 16 kW, folosind celule de baterii de nichel-cadmiu cu electrolit lichid. Avea o autonomie de aproximativ 80 km și o viteză maximă de 100 km/h. După acesta a urmat Impuls II, bazat pe un model Astra estate.
Din 1993 până în 1997, Opel a realizat primul său program de testare pe scară largă pentru vehicule electrice cu Impuls III. O flotă de zece autovehicule Impuls III a fost testată pe insula germană Rügen, acoperind un total de peste 300.000 km.
În 1992 a fost dezvăluit conceptul de succes, Opel Twin. Un motor cu trei cilindri, de 0,8 litri, pe benzină, care furniza 25 kW/34 CP era disponibil pentru utilizarea pe autostrăzi, în timp ce o unitate electrică cu două motoare montate pe roți, de 10kW /14 CP era oferită pentru conducerea în oraș și pe distanțe scurte. Șoferul unui model Opel Twin avea o poziție centrală în față, iar trei scaune pentru pasageri erau disponibile în spate.
Celule de hidrogen pe modelul Zafira HydroGen1
În anul 2000, dezvoltarea celulelor de hidrogen Opel debuta cu Zafira HydroGen1. Celule de hidrogen furnizau energie electrică pentru un motor asincron trifazat care oferea 55 kW/75 CP și un cuplu de 251 Nm.
Campioni ai autonomiei: Opel Ampera cu autonomie extinsă și Opel Ampera-e
În 2007 Opel a prezentat conceptul inovativ Flextreme la IAA din Frankfurt, care prezenta propulsia electrică cu autonomie extinsă Voltec. Conceptul Flextreme GT/E, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2010 a demonstrat modul în care acest sistem poate fi integrat și într-o mașină de dimensiuni medii.
Unitatea electrică cu autonomie extinsă a ajuns în producția de serie în 2011 prin modelul Opel Ampera, prima mașină electrică pentru patru persoane potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Energia pentru distanțe cuprinse între 40 și 80 de kilometri.
Opel Ampera-e a urmat în 2016/2017. Cu o autonomie electrică în premieră de 423 de kilometri (WLTP), Ampera-e a debutat ca un campion al autonomiei electrice la Salonul Auto de la Paris. Ampera-e demonstrează, de asemenea, cum mobilitatea electrică și plăcerea de a conduce pot forma o singură unitate, deoarece cuplul maxim de 360 Nm asigură valori impresionante de accelerație și elasticitate. Puterea motorului electric este de 150 kW/204 CP. Mașina compactă accelerează de la zero la 50 km/h în doar 3,2 secunde și iar de la 80 la 120 km/h în 4,5 secunde.
Dealerii Opel oferă astăzi noul Corsa-e, varianta 100% electrică a noului model de clasă mică de la Opel, deja premiată cu „Best Buy Car of Europe” în 2020.