Conceptul Audi Q4 Sportback e-tron ne lasă nedumeriți
Conceptul Audi Q4 Sportback e-tron lansat de marca celor patru inele ne lasă nedumeriți, cel puțin în ceea ce privește denumirea modelului. Viitorul SUV-coupé cu propulsie electrică va fi un concurent redutabil pentru Tesla Model Y.
Denumirea „Sportback” a fost folosită de Audi, în mod tradițional, pentru a desemna versiuni mai lungi ale unui anumit model, fiind asociate cu noțiunea de break (A3 Sportback), iar ulterior cu cu cea de coupé cu patru portiere (A5 Sportback). În cazul conceptului Q4 Sportback e-tron, denumirea pare să-și păstreze noțiunea de coupé cu patru portiere, dar pentru un model care a fost multă vreme considerat un coupé al lui Q3, în sensul în care BMW X4 este un coupé al lui X3.
Totuși, conceptul Audi Q4 e-tron, prezentat la Geneva în 2019, a arătat că Q4 nu este altceva decât un SUV compact, poziționat între Q3 și Q5, iar versiunea Sportback prezentată acum reprezintă exact asta, un coupé cu patru portiere realizat pe baza SUV-ului electric Q4.
Audi Q4 Sportback e-tron va fi unul dintre cele șapte modele electrice care urmează să fie lansate de Audi până în 2022. În 2025, marca germană și-a propus să aibă nu mai puțin de 20 de modele în portofoliu.
Tehnic, Audi Q4 Sportback e-tron este identic cu fratele tăiat mai drept Q3 e-tron prezentat anul trecut la Geneva. Ambele modele vor fi lansate pe piață în același timp și ambele vor folosi noua platformă electrică MEB a grupului Volkswagen. Dimensinile exterioare vor fi aproximativ identice, cu o lungime de 4,60 metri pentru modelul Sportback, care este astfel cu 1 cm mai lung decât fratele său. Ambele modele au o lățime de 1,90 metri și un ampatament de 2,77 metri.
Cum va arăta modelul de serie Audi Q4 Sportback e-tron?
Chiar dacă Audi vorbește de un concept, trebuie precizat că modele de serie care vor ajunge la clienți anul viitor vor arăta aproape identic. Mai precis, dacă este să ne luăm după designerul de exterior Amar Vaya, 90% identic.
Bateriile Li-Ion, care au o capacitate de 82 kWh, sunt amplasate în podea, între cele două punți, ceea ce permite folosirea optimă a spațiului. Cele două modele vor avea, astfel echipate, o autonomie de 450 de kilometri în ciclul WLTP (versiunea cu tracțiune integrală) sau chiar 500 de kilometri (pentru versiunea cu tracțiune spate).
Puterea celor două motoare electrice -câte unul pe fiecare punte, însumează 225 kW sau 306 CP. În cea mai mare parte a timpului, Audi Q4 Sportback e-tron folosește motorul din spate, care dezvoltă 150 kW (204 CP). În situațiile care necesită mai multă putere sau aportul punții față intră în acțiune și motorul de 75 kW (102 CP) de pe față. Când ambele motoare sunt funcționale, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 6,3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h.
Sistemul de încărcare permite folosirea stațiilor rapide în curent continuu până al 125 kW. În acest caz, încărcarea de la 0 la 80% a bateriei durează puțin mai mult de 30 de minute.