În cadrul unui program de promovare a mobilităţii urbane cu zero emisii, guvernul belgian a sprijinit autorităţile din Bruxelles pentru achiziţia unei flote de taxiuri electrice. Deşi ne-am fi aşteptat ca această licitaţie să fie câştigată de un producător din Europa, iată că, în final, constructorul chinez BYD a ieşit învingător.
Este vorba despre un număr de 50 de modele BYD e6, un monovolum familist compact având proplsie strict electrică şi care deja circulă şi în alte metropole, cum ar fi Hong Kong, Londra sau Copenhaga, unde BYD a convins autorităţile să cumpere astfel de taxiuri electrice. Să nu subestimăm, totuşi, compania chinezează: în Shenzen (China), unde BYD are sediul central, circulă peste 1.500 de taxiuri şi maşini de poliţie electrice BYD, dar şi autobuze electrice.
Alo, Carlos Ghosn? De ce nu vedem în această poză Kangoo Z.E. sau Nissan e-NV200? Ni se părea mai normal ca în capitala UE să circule taxiuri electrice fabricate în Europa
Intrigant poate fi faptul ca BYD e6 e mai scump decât modele electrice similare europene, precum Renault Kangoo Z.E. sau Nissan e-NV200, în condiţiile în care bateriile modelului chinezesc utilizează o tehnologie inferioară celor litiu-ion. Dar, culmea, oferă o autonomie mai bună.