Cât de mult costă transformarea unui VW Broască în maşină electrică
Una dintre cele mai simpatice maşini clasice la ora actuală este VW Käfer (mult mai cunoscută la noi ca ”VW Broască”). O maşină care a fost concepută acum peste o jumătate de secol şi a cărei tehnologie este, în zilele noastre, depăşită.
O formă care va rămâne unică şi în viitor. Doar modul în care e pusă în mişcare se schimbă. Radical
Ei bine, cine vrea să folosească o astfel de maşină fără a-şi face griji cu poluarea mediului are o soluţie foarte simplă: transformarea Broaştei într-o maşină electrică. Operaţiune care costă 11.400 de euro dacă apelaţi la specialistul german Karabag.
După transformare, maşinuţa devine e-Käfer, iar propulsia convenţională este înlocuită cu un sistem de propulsie 100% electric. Motorul dezvoltă o putere maximă de 35 CP şi un cuplu de 149 Nm, dar, pentru că transmisia originală a fost păstrată, valoarea maximă a cuplului motor e obţinută doar după ce se depăşeşte viteza de 30 km/h.
La revedere motor boxer poluant, bun venit unui motor electric având… zero emisii
Motorul electric este plasat tot în spate, în timp ce spaţiul de sub capota faţă este ocupat de bateriile cu o masă de 80 kg, deci nu prea mai rămâne loc pentru bagaje. În schimb, datorită masei de numai 850 kg a maşinii, autonomia maximă se cifrează la 120 km. Iar când afară este frig, maşina beneficiază de un sistem independent de încălzire, alimentat cu bio-etanol, deci bateria rămâne disponibilă doar pentru alimentarea motorului electric.
11.400 de euro nu e o sumă mică, dar sunt mulţi pasionaţi care şi-ar permite fără probleme să dea aceşti bani pentru transformarea Broaştei într-o jucărie ecologică
Acum nu vă rămâne decât să decideţi dacă vreţi sau nu să fiţi ”verzi” la bordul unei maşini clasice foarte simpatice. Cum vi se pare preţul pentru Karabag e-Käfer:
SUMA DE 11.400 DE EURO ESTE MARE, REZONABILĂ SAU MICĂ?