BYD Han, modelul cu care chinezii vor să umilească industria auto europeană
BYD, un gigant din China cu experiență în producerea automobilelor electrice, intenționează să pătrundă pe piața din Europa cu un sedan premium. BYD Han este modelul cu care chinezii vor practic să umilească industria auto europeană.
Chinezii au încercat în mai multe rânduri să pătrundă pe piața europeană, dar încercările acestora nu au reușit să-i impresioneze pe pretențioșii clienți europeni. O încercare celebră a fost Qoros, care și-a propus să realizeze un automobil „ca la carte”. Pentru asta a angajat specialiști de la producători consacrați din industria auto și a prezentat primele modele în 2013, la Salonul de la Geneva. Qoros a fost primul model chinezesc care a obținut 5 stele la testele EuroNCAP și s-a vândut, în cantități limitate, în Slovacia. Prețul a fost însă prea mare (spre 30.000 de euro pentru sedanul compact Qoros 3), iar istoria Qoros în Europa s-a încheiat brusc.
De această dată, gigantul automobilelor electrice BYD și-a anunțat intenția de a pătrunde pe piața europeană, potrivit site-ului InsideEVs. BYD este cunoscut europenilor în special pentru autobuzele cu propulsie electrică folosite deja în mai multe orașe. Primul model vândut în Europa va fi SUV-ul BYD Tang, acesta urmând să fie însoțit de BYD Han, o limuzină din clasa de lux.
Cât costă BYD Han, modelul cu care chinezii vor să umilească industria auto europeană
Nu știm când va ajunge BYD Han în Europa, dar știm că noul model va fi disponibil în China începând cu luna iunie. În schimb, chinezii au anuțat deja prețul pentru care se va vinde limuzina lor în Europa – între 45.000 și 55.000 de euro. Suma nu este deloc una modestă, și deja ne gândim la problemele întâmpinate de Qoros care, deși a avut un produs excelent, s-a împotmolit pentru că nu l-a putut vinde suficient de ieftin.
Totuși, nu trebuie să ne grăbim cu concluziile. BYD Han va fi un concurent direct al lui Tesla Model S, care are un preț de pornire în Europa de 72.600 de euro. Prin urmare, un sedan de lux cu propulsie electrică și un preț de 55.000 de euro pare un adevărat chilipir. Dar ce oferă BYD Han de acești bani?
În primul rând o echipare bogată, finisaje de lux și o autonomie de peste 600 de kilometri după standardul NEDC. Cele mai puternice versiuni sunt capabile să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde, deci și capitolul performanțe este acoperit.
Nici în plan tehnologic nu stă rău noul model din China. BYD este un lide4r mondial în domeniul automobilelor electrice, iar BYD Han va fi primul model care folosește o nouă tehnologie pentru baterii – Li-Fier-Fosfat (LFP) într-un nou sistem cell-to-pack (CTP) care permite o densitate enmergetică mare și un nivel de siguranță ridicat.
BYD Han va fi disponibil în două versiuni ale bateriei (65 kWh și 77 kWh), cu un motor electric (163 kW – tracțiune față) sau două motoare electrice (163+200 kW – tracțiune integrală). În cazul bateriei mai mici, disponibilă cu motorul de 163 kW, autonomia atinge 506 km (NEDC). Bateria mai mare permite atingerea unei autonomii de 605 km (NEDC) în versiunea cu tracțiune față, respectiv 550 km în versiunea cu tracțiune integrală.
Încărcarea de la o stație rapidă în curent continuu se poate face în 25 de minute de la 30 la 80%, în timp ce 10 minute de încărcare asigură o autonomie de 135 km, dar BYD nu precizează pentru ce baterie sunt aceste valori și ce putere trebuie să aibă stația de încărcare.