BMW iX3 intră în producție în luna august, conform planificării
BMW iX3 intră în producție în luna august, după cum au anunțat oficialii producătorului bavarez. Viitorul model electric BMW va fi produs în China, în cadrul joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive (BBA).
În acest moment al ciclului de producție, BMW a prezentat mai multe fotografii cu prototipuri camuflat, inclusiv de pe banda de producție. Încă de la jumătatea anului trecut, BBA a produs modelele de preproducţie BMW iX3 la uzina Dadong din Shenyang. Recent, al 200-lea model de preproducţie a ieşit de pe linia de asamblare şi a început testele pe drumurile din China – permiţând inginerilor de dezvoltare şi teste să facă ajustările finale.
Testele necesare omologării noului BMW iX3 au fost finalizate cu succes, iar rezultatele au fost prezentate autorităţilor de reglementare din principalele pieţe auto. În paralele, pregătirile pentru producţia BMW iX3 au fost accelerate la Shenyang.
BMW iX3 intră în producție. Ce caracteristici va avea al doilea model electric BMW?
Viitorul model electric BMW are la bază arhitectura curentă a lui SUV-ului X3, care devine astfel primul model al mărcii disponibil cu motoarele convenţionale – pe benzină şi diesel (inclusiv sistem mild hybrid de 48V), sistem plug-in hybrid și tren de rulare full electric.
Este o abordare diferită față de celălalt model electric al mărcii, i3, care este construit folosind o platformă electrică dedicată. În cazul lui BMW iX3, modelul folosește platforma existentă a modelului convențional, adaptată la cerințele modelului electric. Cum BMW a înregistrat mărcile de la iX1 la iX9, putem trage concluzia că și alte SUV-uri din gamă vor beneficia, în viitor, de o opțiune full-electrică pentru sistemul de propulsie.
BMW iX3 folosește tehnologia eDrive de a cincea generaţie, care include o unitate de propulsie cu motor electric (posibil 270 CP, sau chiar dublu pentru o configurație cu două motoare), electronică de putere şi transmisie, toate compacte, integrate într-o unitate centrală. Aceasta reduce semnificativ spaţiul de instalare şi masa ansamblulșui. Un alt punct important este motorul electric care nu mai necesită utilizarea pământurilor rare.
A cincea generaţie a trenului de rulare electric include şi baterii de înaltă tensiune cu densitate energetică optimizată (cel puțin 70 kWh) și un design modular şi scalabil. Soluția tehnologică folosită pentru iX3 va fi implementată și pe modelel electrice viitoare ale BMW, ca BMW i4, care intră în producție anul viitor și BMW iNEXT, care a intrat și el în faza finală a testelor. În cazul lui iX3, BMW promite o autonomie de aproximativ 440 km potrivit ciclului de testare WLTP.