BMW iX este cel mai nou model electric realizat de casa bavareză, cu o putere de până la 500 CP și 600 de kilometri de autonomie electrică. BMW iX este versiunea de serie a conceptului Vision iNEXT, prezentat în urmă cu doi ani.
BMW iX, prefigurat de conceptul iNEXT, se dorește a fi un model vizionar, introducând noi direcții pentru strategia mărcii bavareze. Nu doar designul, care marchează trecerea la un nou nivel, ci și tehnologia inovatoare fac din BMW iX o adevărată platformă avangardistă care testează limitele mobilității viitorului. Putem vedea modelul iX ca un BMW i3 al zilelor noastre, un model care se dorește revoluționar și în același timp abordabil în segmentul său.
BMW iX își propune să ofere un nou tip de experiență de conducere, dacă este să dăm crezare comunicării BMW. Acesta va introduce a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive, cu două motoare electrice care dezvoltă peste 500 CP. BMW promite că viitorul SUV electric va putea accelera de la 0 la 100 km/h în „mai puțin de cinci secunde”.
Capacitatea bateriei Li-Ion, despre care BMW spune că este „mai mare de 100 kWh” ar trebui să-i permită o autonomie teoretică de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP. Conform criteriilor mult mai stricte ale standardului american EPA, acest lucru ar echivala cu peste 480 km.
Noua tehnologie de încărcare a BMW iX permite încărcarea rapidă DC de până la 200 kW. În acest fel, bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puţin de 40 de minute. În plus, în decurs de zece minute poate fi alimentată suficientă energie în baterie pentru a creşte autonomia maşinii cu peste 120 de kilometri.
Silueta de SUV (sau SAV, conform terminologiei BMW – Sport Activity Vehicle) este decorată cu linii simple, care marchează debutul unei noi linii de design. Potrivit comunicatului de lansare, BMW iX este comparabil cu BMW X5 în lungime şi lăţime şi are aproape aceeaşi înălţime ca BMW X6 datorită liniei fluide a acoperişului. Totodată, dimensiunea roţilor sale aminteşte de BMW X7. Ampatamentul, care măsoară 3.000 de milimetri, şi ecartamentele largi atât pe puntea faţă, cât şi pe cea din spate, oferă platforma ideală pentru o conducere fără compromisuri și un confort suveran.
Deoarece sistemul de propulsie electrică al BMW iX necesită doar o cantitate mică de aer de răcire, grila radiatorului este complet acoperită. Rolul său a fost redefinit – funcţionează ca un panou digital de senzori. Tehnologia camerei, funcţiile radar şi alţi senzori sunt integraţi perfect în grila, în spatele unei suprafeţe transparente. Elementele de încălzire şi sistemul de curăţare pentru senzori sunt încorporate şi ele în faţa grilei.
BMW iX este echipat standard cu faruri LED integrale. Grupurile optice întunecate sunt aşezate în spate în secţiunile interioare ale farurilor şi, prin urmare, devin vizibile numai la pornire. Cea mai recentă generaţie de BMW Laserlight este disponibilă opţional, combinând faruri LED adaptive cu funcţie matrix şi un nou tip de modul Laserlight.
Afişajele şi comenzile sunt reduse la esenţial, un principiu pe care BMW îl numește „shy tech”. Astfel, tehnologia din BMW iX este implementată inteligent, făcându-şi simţită prezenţa doar atunci când este necesară. Astfel, difuzoarele sunt integrate discret, la fel ca prizele de aer, suprafeţele încălzite şi încastrarea discretă a proiectorului BMW Head-Up Display în panoul de instrumente, astfel încât acestea sunt aproape invizibile.
Pentru prima oară la un model de serie, ecranul central al sistemului de infotainment este realizat dintr-un singur corp, fiind curbat. Acesta reinterpretează într-o formă vizionară designul tradiţional, orientat spre conducător, al cockpiturilor BMW. Aceasta a presupus reunirea afişajului de informaţii de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi a displayului de control cu diagonala ecranului de 14,9 ţoli (37,87) pentru a forma o singură unitate înclinată spre conducător.
BMW iX este primul model al BMW Group care este echipat cu un volan hexagonal. Geometria sa poligonală îl face ideal pentru comutarea între condusul autonom şi cel activ. Conturul unic al inelului, inspirat din motorsport, are efectul suplimentar de a îmbunătăţi uşurinţa de acces şi confortul scaunelor. De asemenea, forma hexagonală oferă conducătorului o vizibilitate mai bună asupra secţiunii ecranului central curbat poziţionată direct în spatele volanului.
BMW iX va fi disponibil pe piață la finalul anului următor. Dezvoltarea modelului nu s-a încheiat încă, astfel că toate cifrele prezentate de BMW sunt încă provizorii.