BMW 225xe şi BMW 330e sunt cele mai noi modele plug-in hybrid ale mărcii germane
După i8, i3, X5 40e şi 740e, germanii de la BMW continuă să îşi electrifice gama de modele, pregătind pentru Salonul Auto Frankfurt 2015 variantele plug-in hybrid BMW 225xe pentru Seria 2 Active Tourer şi BMW 330e pentru Seria 3.
În BMW 225xe, sistemul de propulsie e format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri care pune în mişcare roţile din faţă (prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte) şi un motor electric amplasat pe puntea spate, care antrenează roţile posterioare, ceea ce înseamnă că există, practic, un sistem de tracţiune integrală electrificat. Propulsorul cu ardere internă dezvoltă 136 CP, iar cel electric produce echivalentul a 88 CP, puterea totală a sistemului fiind de 224 CP, iar cuplul de 385 Nm.
Cu aceste valori de putere, germanii spun că monovolumul compact poate să accelereze de la zero până la 100 km/h în 6,7 secunde şi să atingă o viteză maximă de 202 km/h în modul de funcţionare hibrid, în vreme ce modul 100% electric limitează viteza maximă la 125 km/h.
Bateria litiu-ion de 7,7 kWh oferă o autonomie maximă de 41 km în modul de rulare 100% electric (cu motorul termic oprit) şi poate fi încărcată complet de la zero în doar trei ore şi 15 minute de la o priză casnică obişnuită sau în două ore şi 15 minute prin intermediul sistemului BMW i Wallbox. Bateria se mai încarcă şi în timpul mersului, motorul electric având şi rolul de generator de curent în momentele de decelerare sau în pante.
În modul de rulare mixt, consumul mediu de carburant se situează între 2,0 – 2,1 l/100 km, potrivit cifrelor furnizate de germani, însă doar pentru primii 100 km şi doar dacă bateria a fost plină la începutul călătoriei.
Celălalt model electrificat pregătit pentru Salonul Auto Frankfurt 2015 se numeşte BMW 330e şi este o variantă plug-in hybrid a binecunoscutei berline Seria 3.
Spre deosebire de monovolumul 225xe, noul 330e are un motor pe benzină de 2,0 litri care dezvoltă 184 CP şi 214 Nm, iar motorul electric de 65 kW (88 CP) este amplasat înaintea transmisiei automate cu opt trepte, astfel că rapoartele cutiei de viteze sunt folosite atât de motorul termic, cât şi de motorul electric, în vreme ce roţile din spate asigură tracţiunea indiferent de modul de propulsie ales.
Puterea totală a sistemului este de 252 CP, sprintul de la zero până la 100 km/h are nevoie de 6,1 secunde, iar viteza maximă este de 225 km/h în modul hibrid, în vreme ce consumul mediu de carburant este de 1,9 – 2,1 l/100 km.
Bateria de 7,6 kWh oferă o autonomie maximă de 40 km în modul 100% electric şi poate fi încărcată în aproximativ trei ore şi 15 minute de la o priză casnică sau în două ore şi 15 minute de la un BMW i Wallbox. Totodată, în modul electric, viteza maximă este limitată la 120 km/h.
Capacitatea portbagajului a scăzut de la 480 de litri la 370 de litri în cazul lui 330e, fiindcă bateria este integrată în podea, însă – potrivit oficialilor mărcii germane – distribuţia greutăţii pe cele două punţi faţă/spate este de 50/50, ceea ce ar trebui să ajute destul de mult atunci când vrei să conduci sportiv.