Bateriile electrice vor avea autonomie mai mare de 300 km în doar doi ani!
Producătorul coreean LG Chem anunţă că, începând cu 2016, va pune în producţie o baterie litiu-ion mai performantă, care va asigura o autonomie teoretică de cel puţin 300 km pe o maşină compactă, cu preţ de circa 30.000 USD.
Creşterea autonomiei la 300 km este un pas important pentru maşinile electrice
Deocamdată, nu se ştie despre ce model vorbesc coreenii, dar cel mai probabil e vorba de General Motors. Pe de o parte, LG e furnizorul de baterii pentru actualele Chevrolet Volt şi Opel Ampera; pe de altă parte, General Motors a dat indicii că lucrează la o maşină strict electrică, diferită de Volt, care să contracareze viitoarea maşină compactă Tesla Model III şi care să ofere o autonomie de, aţi ghicit, 300 km.
LG mai e furnizor de baterii şi pentru Ford, Hyundai, KIA, Volvo sau Renault, aproape toţi aceşti producători anunţându-şi intenţia de a pune pe piaţă, din a doua jumătate a acestui deceniu, maşini electrice având autonomie crescută. Momentan, maşini precum Nissan Leaf, Renault Zoe sau Ford Focus Electric oferă maximum 200 km autonomie teoretică.
Autonomia de 640 km le va permite posesorilor de Tesla Roadster să parcurgă distanţa de la Los Angeles la San Francisco fără să oprească pentru reîncărcare
În ce priveşte Tesla, fondatorul Elon Musk este, ca de obicei, cu un pas înaintea producătorilor auto consacraţi. Recent, miliardarul a declarat că posesorii modelului Tesla Roadster vor avea posibilitatea de a opta pentru un pachet nou de baterii, cu tehnologie îmbunătăţită.
Aceste noi baterii ar urma să crească autonomia maşinii cu 64%, de la 390 km la 640 km, pentru un preţ de 12.000 USD (circa 9.000 de euro), o sumă considerată acceptabilă raportat la preţul unei Tesla Roadster. Se pare că vorbim de acelaşi tip de baterie care urmează să echipeze modelul compact ce va concura cu BMW Seria 3.
În încheiere, mai menţionez faptul că fabulosul concept Quant e-Sportslimousine a primit omologarea TUV pentru a circula pe drumurile publice din Germania. Este un pas important pentru cei de la NanoFlowcell, care vor putea astfel testa în condiţii reale tehnologia bateriei lichide, care îi asigură maşinii o autonomie între 400 şi 600 km, cu avantajul alimentării extrem de rapide.
De acum, 925 CP electrici şi 11.600 Nm pot circula legal în Germania. Quant e-Sportslimousine ia cu asalt Autobahn-ul!
De altfel, cei care au conceput Quant e-Sportslimousine susţin că până la finalul acestui deceniu vor avea gata pentru producţia de serie un model mult mai accesibil, cel mai probabil de categoria unui VW Golf, care va utiliza aceeaşi tehnologie a bateriei lichide şi va oferi o autonomie de circa 400 km.
Aşadar, poate e cazul să vă mai gândiţi dacă merită sau nu să pariaţi pe maşina electrică, deoarece evoluţia tehnologiei face propulsia strict electrică din ce în ce mai avantajoasă, minimizând temerile din momentul actual.