Audi va construi modelul electric Q4 e-tron în China şi Europa – GALERIE FOTO
Audi va construi la fabrica din China deţinută de joint venture-ul Volkswagen-SAIC Motor un crossover compact electric, bazat pe conceptul Q4 e-tron prezentat la Geneva, informează presa locală.
Modelul Audi Q4 e-tron va fi asamblat la noua fabrică de maşini electrice SAIC-VW din apropiere de Shanghai, informează publicaţia Sina.com, citând informaţii obţinute de la SAIC-VW.
Acest model va fi primul Audi construit la această fabrică, care urmează să-şi înceapă producţia în noiembrie.
Unitatea de producţia va construit modele bazate pe platforma VW MEB pentru modele electrice. Capacitatea de producţie este de 300.000 de unităţi Volkswagen, Audi şi Skoda.
Grupul Volkswagen a prezentat Audi Q4 e-tron la Salonul Internaţional Auto de la Geneva din 2019.
Audi Q4 e-tron în cifre
Conceptul Audi Q4 e-tron avea o lungime de 4,59 metri, o lăţime de 1,9 metri şi o înălţime de 1,6 metri. Ampatamentul măsoară 2770 mm.
Propulsia este asigurată de două motoare electrice care produc împreună 225 kw (300 CP).
Bateria de 82 kw/oră oferă o autonomie de 450 kilometri (WLTP), iar sprintul 0-100 km/oră este realizat în 6,3 secunde. Modelul are tracţiuni integrală Quattro şi o viteză maximă de 180 km/oră.
Audi Q4 e-tron, construit şi în Europa
În Europa, modelul Q4 e-tron va fi construit la fabrica grupului Volkswagen din Zwickau (Germania), unde Volkswagen investeşte 1,2 miliarde de euro pentru a produce până la 330.000 de maşini electrice anual pentru VW, Audi şi Seat.
Audi a cumpărat anul trecut 1% din compania mixtă SAIC-VW, această fiind acum deţinută în proporţie de 50%, 48%, 1% şi 1% de SAIC, VW, Skoda şi Audi.
O altă companie mixtă în care este implicat grupul Volkswagen, FAW-VW, este deţinută de FAW Group (60%), grupul Vw (30%) şi Audi (10%), iar până acum a fost singura fabrică din China care asambla şi distribuia Audi.
Noua unitate de producţie şi cea de-a doua reţea de distribuţie va ajuta compania Audi să facă faţă competiţiei acerbe pe care i-o fac Mercedes-Benz şi BMW în China.
În 2018, Audi a fost cel mai vândut model de lux din China, însă riscă să piardă prima poziţie la vânzări. În primele luni ale lui 2019, Audi a scăzut cu 0,5%, la 205.698 de unităţi, în timp ce BMW a crescut cu 13%, la 218.330 de unităţi, iar Mercedes-Benz a crescut cu 2,2%, la 232.050 de unităţi.