Audi a prezentat versiunile de serie ale lui Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron. Cu un preț de 41.900 de euro, Audi Q4 e-tron este primul model electric cu adevărat accesibil al „stăpânului inelelor”.
Audi a confirmat versiunea de serie a lui Q4 e-tron imediat după prezentarea conceptului la Salonul de la Geneva, în 2019. Oficialii mărcii erau atunci foarte optimiști, avansând „finalul anului 2020” ca termen pentru introducerea pe piață a noului model. Mai bine mai târziu decât niciodată, spunem noi, pentru că familia Q4 e-tron are un potențial uriaș de a aduce clienți noi mărcii Audi.
Construit pe platforma electrică MEB a grupului Volkswagen, Audi Q4 e-tron permite o mare flexibilitate, ceea ce asigură volume mari de producție și, implicit, costuri mai mici de producție. Prin urmare, noul model electric Audi este primul care va avea un preț cu adevărat accesibil – Audi anunță 41.900 de euro în versiunea de bază.
Este prețul din Germania, dar în România ar putea fi cumpărat sub 35.000 de euro cu bonusul Rabla Plus – aproximativ același preț de la care pornește și modelul Q3 cu motoare termice. Comparația cu Q3 nu este întâmplătoare – Q4 e-tron are dimensiuni echivalente, cu o lungime de 4,59 metri. De asemenea, versiunea de bază a lui Q3 (35 TFSI) dispune de 150 CP, în timp ce Q4 35 e-tron contează pe 170 CP.
Audi oferă trei combinații motor-baterie pentru Q4 e-tron, care pornesc cu Q4 35 e-tron menționat mai sus. Acesta are o baterie mai degrabă modestă, de 55 kWh (52 kWh capacitate utilă), care îi asigură o autonomie de 341 km (349 km în versiunea Sportback, care are o aerodinamică superioară). În această configurație, Q4 e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,0 secunde și are o viteză maximă limitată la 160 km/h.
Urmează în ierarhie versiune 40 e-tron, cu 204 CP și o bateria mai mare, de 82/77 kWh. Acesta are o autonomie de 520 km (probabil 530 km pentru Sportback – rezultatele nu au fost omologate) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde.
În sfârșit, versiunea de top 50 e-tron quattro dispune de două motoare electrice, având o putere totală de 300 CP. Abia aici, cele două versiuni ale lui Q4 e-tron prezintă performanțe sportive, cu 6,2 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, o viteză maximă de 180 km/h, dar o autonomie ușor diminuată, la 488 km (497 km pentru Sportback).
Cât despre posibilitățile de încărcare, acestea sunt mai modeste pentru modelul de la baza gamei, cu 7,1 kW AC și 100 kW CC. Pentru celelalte două versiuni, valorile cresc la 11 kW AC și 125 kW CC. Audi spune că numai 10 minute la stația rapidă asigură o autonomie de aproximativ 130 km.
Fiind vorba de un Audi, ne putem aștepta la o calitate a interiorului net superioară lui Volkswagen ID.3, spre exemplu, realizat pe aceeași platformă. Nu vom intra în detalii, dat fiind că interiorul noilor modele Audi Q4 e-tron a fost dezbătut pe larg într-un articol anterior.
Caracterul sportiv al mărcii Audi este evident atunci când mașina este configurată cu suspensia adaptivă (standard pe versiunile Sportback) sau direcția parametrică (standard pe modelul quattro). La aceasta contribuie și sistemele de asistență, din care Q4 e-tron și fratele său Sportback au din abundență. O mențiune pentru sistemul Predictive Efficiency Assist, care ajută șoferul să conducă eco, economisind bateria. Sistemul folosește informații de trafic în timp real din sistemul de navigație, dar și capabilități Car-to-X pentru a propune traseul și stilul de conducere optime.