Audi e-tron GT: Rivalul pe care Tesla Model S l-a așteptat îndelung

Publicat: 10 02. 2021, 12:27
Actualizat: 11 02. 2021, 17:50

Audi e-tron GT, modelul electric lansat de Audi marți seara, este rivalul pe care Tesla Model S l-a așteptat îndelung. Construit pe platforma lui Porsche Taycan, Audi e-tron GT are un preț mai accesibil dar păstrează caracteristicile de înaltă performanță.

Intră în Galeria FOTO

Lansarea lui Porsche Taycan i-a adus lui Tesla Model S un rival demn din punct de vedere tehnologic. Prețul era prohibitiv, însă, fiind de aproape două ori mai mare decât al modelului american. Versiunea cu patru cercuri pe grila față reduce mult din diferența de preț, chiar dacă rămâne în urma lui Model S din punctul de vedere al performanțelor.

Audi e-tron GT și versiunea sportivă RS vin cu puteri ale motoarelor de 476 CP, respectiv 598 CP, cu un boost pe durate scurte până la 530 CP, respectiv 646 CP. Prețurile anunțate sunt de 99.800 de euro pentru versiunea de bază, în timp ce pentru modelul RS pleacă de la 138.200 de euro. Prin comparație, Tesla Model S are un preț de bază de 74.990 de euro, dar oferă din start 670 CP, o idee mai mult decât Audi RS e-tron GT. În cazul versiunii Plaid, care are prețul de 99.990, similar cu al Audi, puterea celor trei motoare electrice poate atinge 1.020 de cai putere.

Lăsând la o parte comparațiile, e-tron GT este cel mai performant model electric Audi și, cu siguranță, benchmark-ul pentru toate lansările viitoare ale mărcii. Din punct de vedere constructiv, ambele se bazează pe platforma lui Porsche Taycan, cu o configurație cu două motoare electrice și o baterie cu capacitatea de 93 kWh (din care 85 kWh capacitate utilă).

Audi e-tron GT este rivalul demn pentru Tesla Model S

Ca și în cazul lui Taycan, sistemul electric folosește o tensiune de 800 de volți care permite dezvoltarea performanțelor maxime, dar și obținerea unor timpi de încărcare rapizi. Porsche vorbește de suport pentru stațiile de încărcare rapidă DC de până la 270 kW. În cazul unei astfel de stații, Audi e-tron GT poate crește autonomia cu 100 de kilometri în cazul unei încărcări de numai cinci minute. De la 5% la 80%, încărcare durează 22,5 minute „în condiții ideale”, conform promisiunilor producătorului. Audi mai promite o autonomie de circa 487 km în ciclul WLTP (472 km în cazul versiunii RS).

Designul este punctul forte al lui Audi e-tron GT. Știm că frumusețea stă în ochii celui care privește, dar nu putem să nu remarcăm că „a noastră e mai frumoasă”, după cum spune un banc de succes. Versiunile de serie ale lui Audi e-tron GT arată tot atât de bine ca și conceptul prezentat în 2018, ceea ce ar trebui să fie suficient chiar și pentru cei mai pretențioși clienți. Dincolo de design, sportivele electrice ale Audi se laudă cu un coeficient aerodinamic de 0,24.

Caracterul sportiv este păstrat în interior, prin poziția de conducere joasă și comenzile plasate strategic în jurul șoferului. Consola centrală lată întărește caracterul de cockpit, instrumentarul de bord fiind orientat către șofer. Este un aspect care delimitează clar modelul Audi de rivalul său de la Tesla: germanii au ca punct central în e-tron GT șoferul și experiența de conducere, în timp ce americanii de la Tesla pun accentul pe relaxare și conducere autonomă, scoțând practic șoferul din peisaj.

Designul interior este clasic, punând șoferul pe primul plan

Este interesant că Audi renunță în cazul lui e-tron GT la numeroasele ecrane tactile de pe consola centrală și tunelul median. Acestea au apărut odată cu Audi A8 și au pătruns în cockpit-ul tuturor modelelor lansate ulterior, inclusiv e-tron și e-tron Sportback. Pentru e-tron GT, Audi readuce în cockpit butoanele fizice, cu un layout clasic care amintește mai degrabă de BMW.

Două ecrane sunt responsabile de interfața cu utilizatorul – cel al panoului de instrumente virtuale, cu o diagonală de 12,3 inchi, și cel al sistemului de infotainment MMI, cu o diagonală de 10,1 inchi. Acestea sunt completate de sistemul de control vocal, care ar trebui să înțeleagă numeroase expresii din vorbirea curentă. Opțional, desigur, se poate comanda un head-up display.