ACEA solicită UE să impună construirea a un milion de stații de încărcare
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) solicită UE să impună statelor europene construirea a un milion de stații de încărcare până în 2024. Măsura ar trebui să confere mai multă încredere consumatorilor europeni de a face trecerea la mobilitatea electrică.
Producătorii auto, grupurile de consumatori și militanții pentru mediu solicită Uniunii Europene să își propună ținte ambițioase pentru desfășurarea rețelelor de stații de încărcare pentru mașini electrice. Într-un comunicat dat publicității joi la Bruxelles, ACEA, T&E și Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a solicitat comisarilor europeni pentru transport, industrie și energie să profite de revizuirea de anul acesta a legii privind infrastructura combustibililor alternativi pentru a menționă necesitatea construirii a un milion de stații de încărcare până în 2024 și a trei milioane de stații până în 2029.
„Stabilirea acestor ţinte va trimite un semnal puternic consumatorilor că numărul staţiilor publice de încărcare va continua să ţină pasul cu creşterea explozivă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa. De asemenea, ar oferi o certitudine industriei auto dar şi operatorilor de reţea, operatorilor de infrastructură de încărcare şi companiilor de transport”, se arată în comunicat.
ACEA solicită un milion de stații de încărcare. Constructorii auto se simt sabotați
Oliver Zipse, președintele ACEA și șef al BMW, a arătat că eforturile producătorilor auto de lansare a modelelor electrice sunt sabotate de întârzierile în instalarea de noi stații de încărcare. În caz contrar, spune Zipse, actualele ținte de reducere a emisiilor nu vor putea fi atinse.
La rândul său, directorul general al BEUC, Monique Goyens, spune că încărcare unei mașini electrice trebuie să devină la fel de simplă ca și umplerea unui rezervor cu benzină. În plus, clienții trebuie să aibă un preț clar per kilowat-oră și să poată plăti prin metode simple. În prezent, tarifele de încărcare pot fi neclare, unele stații taxând clienții după timpul petrecut la stația de încărcare. În același timp, unele rețele de încărcare nu permit plata cu cardul sau numerar, ci doar printr-o aplicație proprie, ceea ce duce la fragmentarea rețelelor și o experiență de utilizare slabă.
Pe lângă cele trei milioane de stații de încărcare pentru mașini electrice, scrisoarea semnată de ACEA, T&E și BEUC solicită Comisiei Europene să stabilească şi o ţintă de aproximativ 1.000 staţii de încărcare cu hidrogen până în 2029.