Vânzări maşini cabrio în România
VEZI AICI TOATE MAŞINILE CABRIO ÎN 2009
După ce am văzut preţurile, pe categorii, pentru maşinile cabrio importate oficial în România, să aruncăm o privire şi asupra vânzărilor de până acum în acest segment.
Cifrele de vânzări pe anii 2007 şi 2008 ne demonstrează că maşinile cabrio ocupă un procent foarte mic din vânzările totale, de 0,25% în 2007 (779 unităţi), respectiv 0,24% în 2008 (653 unităţi). Totuşi, vânzările de maşini cabrio în primele trei luni ale lui 2009 nu au fost nule, iar, raportând procentual la totalul vânzărilor, scăderea nu pare chiar aşa de mare: 0,22% (65 de unităţi).
Totuşi, în 2007 media lunară a vânzărilor de maşini cabrio era de 65 de maşini/lună, iar în 2007 de 54 de unităţi/lună, în timp ce media lunară a începutului de 2009 ne arată o valoare de 21 maşini/lună, un regres mai mare de 50% (un efect evident al perioadei de criză economică).
Dacă în anii precedenţi liderul vânzărilor era, de departe, Volkswagen Eos, urmat de Peugeot 207 CC, se pare că şi pe început de 2009 situaţia se păstrează, fiind foarte vizibilă reorientarea românilor dinspre maşinile scumpe spre cele cu un raport mult mai bun între preţ şi pachetul oferit (categoria coupe-cabrio rămâne un pariu reuşit de marketing).