Vânzări Dacia Logan în Franţa
Piaţa franceză a totalizat 1.881.995 unităţi, dintre care 891.954 automobile au fost de provenienţă autohtonă. Grupul PSA, format din Peugeot şi Citroen, a vândut mai bine decât Renault, care are deţine Dacia si Nissan. De precizat că fenomenul auto în Hexagon a ajuns la maturitate, variaţiile de la un an la altul fiind relativ mici comparativ cu pieţele emergente.
Renault | 34656 | 409000 | -6.6 |
Peugeot | 27435 | 322381 | -2.9 |
Citroën | 24165 | 255891 | 7.1 |
Volkswagen | 11585 | 130289 | 0.9 |
Ford | 8611 | 94437 | 5.9 |
Toyota | 7977 | 90693 | 3.6 |
Opel | 8726 | 90095 | 0.6 |
Mercedes | 4566 | 55339 | 0.6 |
Fiat | 5078 | 48230 | 4.1 |
BMW | 4464 | 44635 | 20.2 |
Audi | 3493 | 43908 | 8.0 |
Seat | 3471 | 34488 | 8.7 |
Dacia | 3376 | 28232 | 60.4 |
Nissan | 2787 | 27938 | -4.0 |
Suzuki | 2590 | 27647 | 16.6 |
Hyundai | 2159 | 23389 | -5.3 |
Skoda | 1624 | 16502 | 13.0 |
Mini | 1556 | 14483 | 62.1 |
Honda | 1410 | 14046 | 32.1 |
Kia | 1557 | 13603 | -2,5 |
Mazda | 1294 | 12896 | -0.7 |
Alfa Romeo | 1056 | 12793 | -7.0 |
Volvo | 1091 | 12413 | 27.5 |
Chevrolet | 708 | 8051 | 19.9 |
Smart | 715 | 7474 | -22.2 |
Land Rover | 552 | 6134 | 23.5 |
Mitsubishi | 409 | 4856 | 65.5 |
Jeep | 381 | 3995 | 27.5 |
Lancia | 289 | 3964 | 5,4 |
Chrysler | 224 | 3597 | -22.1 |
Saab | 177 | 2930 | 15.6 |
Porsche | 176 | 2425 | 11.3 |
Dodge | 273 | 2422 | +++ |
Daihatsu | 234 | 2389 | 42.1 |
Lexus | 199 | 2345 | 6.3 |
Jaguar | 94 | 1344 | -18.8 |
Subaru | 164 | 1265 | -4.8 |
Lada | 46 | 530 | -32.2 |
Maserati | 36 | 225 | 39.8 |
Ferrari | 12 | 207 | 11.3 |
Cadillac | 11 | 152 | – |
Rover | 0 | 13 | -94.3 |
Într-un top al mărcilor de import de pe piaţa franceză, Dacia pătrunde în primii zece. Având în faţă constructori ca VW, Ford, VW, Toyota, Opel sau Fiat, această poziţie este maximul la care pot spera cei de la Dacia.
Meritoriu pentru cei de la Mioveni este că au crescut în cele 11 luni cu 60%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi că sunt a doua marca aflată sub tutela Renault ca vânzări, reuşind să depăşească Nissan în Franţa. Niponii au comercializat cu 300 de unităţi mai puţin decât românii.
De asemenea, în luna noiembrie, Dacia a vândut în Franţa aproape la fel de multe modele Logan cât nemţii de la Audi.
Alte mărci care privesc spre succesul comercial Dacia, de pe o treaptă inferioară, sunt Suzuki (27.647 unităţi) şi Hyundai (23.389 unităţi).
Deşi nu se poate vorbi de o rivalitate la nivel continental între Skoda şi Dacia, statisticile arată că francezii preferă automobilele româneşti in detrimentul celor ceheşti. Diferenţa dintre vânzările Loganului şi cele cumulate a tuturor modelelor din Mlada Boleslav este de peste 12.000 de unităţi.
Secretul Loganului constă în preţ, fiind cel mai ieftin model compact disponibil în Franţa, şi eticheta de automobil Renault ieftin. Înrudirea cu producătorul ce se intitulează “ créateur d’automobiles “ este una cât se poate de favorbilă în ochii clienţilor francezi. Renault vinde cel mai bine în Franţa, comercializând in 11 luni peste 400.000 de automobile.
De urmărit va fi evoluţia Dacia pe pieţele internaţionale, atunci când va fi introdus un al doilea model în gama, varianta românească a lui Sandero. Acest model va creşte producţia constructorului de la Mioveni la 400.000 de unităţi pe an şi, cu siguranţă va cimenta poziţia Dacia atăt pe piaţa franceză cât şi pe altele europene.
Loganul nu este preferat doar de francezii de rând, ci este o bună bază pentru a începe cariera de pilot în Hexagon, de curând stabilindu-se o competiţie special dedicată acestui model.