Vânzări Dacia în Bulgaria
Totuşi, raportat la această volum este destul de mic, dacă ţinem cont că doar într-o lună, în ţara noastră, se vând peste 8.000 de Loganuri. Surprinzător, Dacia a reuşit să vândă mai bine decât Renault, Bulgaria fiind singura piaţa externă unde discipolul şi-a depăşit mentorul. Producătorul român devansează şi Chevrolet şi se află la un ecart de doar 70 de unităţi de Skoda.
Bulgarii au gusturi relativ diferite, în materie de automobile, comparativ cu românii. Cele mai vândute autoturisme în patria lui Stoichkov sunt , cu un total de 4.716 unităţi, urmate de Ford ( 3.633 unităţi), Peugeot (3.446 unităţi) şi Opel ( 3296 unităţi). Chiar dacă Toyota, bestsellerul bulgăresc, nu este prea popular în ţara noastră, producătorul nipon tot reuşeşte să vândă dublu în România decât în Bulgaria, ceea ce evidenţiază diferenţele dintre cele două ţări pe plan automobilistic.
Practic, între pieţele auto din România şi Bulgaria nu prea există grad de comparaţie în ceea ce priveşte volumul de vânzări. Dacă la noi în primele zece luni s-au comercializat aproape 300.000 de automobile noi, vecinii de peste Dunăre şi-au achiziţionat un pic peste 40.000 de unităţi. Cei pasionaţi de geografie vor spune că Bulgaria are o populaţie de trei ori mai mică. Într-adevăr, şi PIB-ul vecinilor de peste Dunăre este mai mic decât al nostru, ceea ce explică într-o oarecare măsură discrepanţa dintre cele două pieţe.
Lipsa unui constructor naţional este, de fapt, cauza pentru care vânzările bulgarilor sunt modeste, în comparaţie cu România. Un alt factor care face să stagneze piaţa bulgară de automobile noi, este lipsa taxei de primă înmatriculare ce favorizează comerţul cu automobile second-hand aduse din spaţiul comunitar. Fenomen ce i-a determinat pe românii de lângă graniţă să îşi facă cumpărăturile de ocazie peste Dunăre.
Rivalitatea regională, dintre cele două state recent aderate, este tranşată, pe plan automobilistic, detaşat de români, atât ca volum de vânzări raportat la numărul total de populaţie, cât şi ca perspective ale acestei industrii, potenţiala venire Ford la Craiova transformând România într-un pol al industriei din spaţiul balcanic.
Marca | Vanzări | Cotă de piaţă (%) |
Toyota | 4716 | 11,73 |
Ford | 3633 | 9 |
Peugeot | 3446 | 8,62 |
Opel | 3296 | 8,2 |
VW | 3186 | 7,92 |
Citroen | 2560 | 6,37 |
Skoda | 2508 | 6,24 |
Dacia | 2438 | 6,06 |
Renault | 2311 | 5,75 |
Chevrolet | 2213 | 5,5 |