Vânzări 2007: Audi vs BMW vs Mercedes
Atuul hatchback-ului din Ingolstadt constă într-un preţ sensibil mai mic decât al concurenţei şi în existenţa a două versiuni de caroserie, în timp ce Seria 1 s-a vândut, până recent, doar în cinci uşi (practic, cea în trei uşi nu contează pentru clienţii români). În 2008, ierarhia ar putea fi răsturnată în favoarea BMW prin introducerea versiunilor şi , dar să nu uităm că şi Audi a lansat recent .
O altă curiozitate este că grosul vânzărilor BMW Seria 1 l-au reprezentat motorizările diesel, deşi marca bavareză este cunoscută mai mult pentru motorizările sportive pe benzină. Astfel, BMW Seria 1 a fost aproape la egalitate cu Audi A3 în ce priveşte motorizările diesel. Pe de altă parte, Audi A3 a fost preferat mai mult cu motorizări pe benzină, sigla TDI nemaifiind atotputernică.
Audi A3 | Bmw Seria 1 | Mercedes Clasa A | |
benzină | 236 | 89 | 87 |
diesel | 189 | 171 | 71 |
Interesant de urmărit cum vor evolua statisticile în acest an, când noua generaţie Audi A4 va intra pe piaţă consistent, iar Mercedes Clasa C se va prezenta cu mai multe versiuni de caroserie. Deocamdată, toţi trei producătorii demonstrează că dieselul este cea mai dorită motorizare pentru clienţii de berline medii premium, Audi A4 şi Mercedes Clasa C având vânzări de patru ori mai mari pentru aceste tipuri de propulsoare. BMW Seria 3, însă, conduce detaşat în ce priveşte motoarele pe benzină, chiar dacă, şi în cazul bavarezilor, acestea au fost devansate de cele diesel.
Audi A4 | BMW Seria 3 | Mercedes Clasa C | |
benzină | 131 | 329 | 112 |
diesel | 552 | 417 | 557 |