Urcând pe scară confortului şi a eleganţei, la secţiunea automobile de clasă mare, Audi A6 se impune cu peste 500 de unităţi în faţa omologilor Mercedes Clasa E, respectiv BMW Seria 5. Şi de data aceasta, Audi a etalat o ofertă mai avantajoasă de preţ şi a profitat de faptul că actuala generaţie A6 are o dată de „naştere” mai recentă decât a modelelor similare nemţeşti.
Pentru anul în curs, apele se anunţă destul de liniştite în acest segment, unde motorizările diesel domină detaşat duelul benzină vs. motorină.
Clasa Mare | |||
Audi A6 | BMW Seria 5 | Mercedes Clasa E | |
benzină | 96 | 75 | 28 |
diesel | 423 | 248 | 396 |
Total | 519 | 323 | 424 |
Singurul segment unde Mercedes îşi revendică întâietatea este cel al limuzinelor de lux, unde Clasa S este,de departe, cel mai comercializat model şi reuşeşte să vândă aproape duble faţă de Audi A8 şi BMW Seria 7 la un loc. Deşi considerabil mai scumpă decât colegele de clasă nemţeşti, limuzina Mercedes Clasa S îşi inhibă concurenţa atât prin lookul mai actual, cât şi prin soluţiile tehnologice mai avansate, dar mai ales prin renumele imbatabil, creat în decenii.
Şi în acest segment, domeniul diesel este prolific, mai ales în cazul limuzinelor BMW, unde vânzările de motorizări pe benzină au fost…de 10 ori mai puţine decât motorizările diesel. În cazul lui Audi A8, motorizările pe benzină au fost doar de două ori mai puţine, în timp ce Mercedes Clasa S se poate lăuda cu un număr de motorizări pe benzină foarte apropiat de vânzările versiunilor diesel.
Clasa Lux | |||
Audi A8 | BMW Seria 7 | Mercedes Clasa S | |
benzină | 29 | 4 | 108 |
diesel | 60 | 43 | 136 |
Total | 89 | 47 | 244 |