3. Curăţarea maşinii
Gata, iarna se duce şi lasă locul primăverii, deci ne putem urca în maşină şi să mergem pe unde vrem noi. Eronat. Ne urcăm în maşină şi mergem la o spălătorie. Pentru că maşina trebuie curăţată, nu doar din raţiuni estetice.
La spălătorie e bine să menţionaţi că vreţi toaleta de primăvară, pentru ca oamenii să fie atenţi la mizeria îngheţată de pe caroserie şi să o îndepărteze cu apă caldă şi detergenţi speciali.
Mă rog, dacă tu crezi că aşa faci economie… Dar s-ar putea să te trezeşti pe cap cu Protecţia Copilului
După care, dacă aveţi jante din aliaj, grijă şi la curăţarea acestora, pentru că sunt sensibile la zgârieturile provocate de granulele de nisip şi gheaţă. Atenţie şi la gheaţa din zona oglinzilor retrovizoare, sticla se poate sparge dacă în spatele ei a intrat zăpadă şi a îngheţat.
Trebuie insistat pe curăţarea pasajelor şi pragurilor, precum şi pe sub maşină. Cu siguranţă o parte din sarea împrăştiată pe drumuri a ajuns pe sub maşină, iar asta înseamnă risc mărit de coroziune.
Ştii că omul merită bacşiş. Tu ai lucra în asemenea condiţii dacă ar fi frig? Deci nu te zgârci
Atenţie la uscarea maşinii: dacă afară e încă frig, e bine ca maşina să fie uscată într-un mediu închis. Altfel apa folosită pentru curăţare poate îngheţa rapid şi poate afecta componentele pe care nu le vedeţi, de sub caroserie. Tot pe această idee, nu spălaţi maşina seara, ci în timpul zilei, deoarece încă vorbim de variaţii mari de temperatură ziuă-noapte.
Este indicat ca imediat după spălare să fie verificată şi presiunea în roţi. Dacă maşina a stat multă vreme imobilizată, înseamnă că pneurile riscă să se uzeze prea mult în pata de contact (deci doar într-o porţiune a anvelopei), mai ales dacă pe maşină s-a adunat şi zăpadă de nişte zeci de centimetri o perioadă. Ceea ce înseamnă o masă suplimentară care a apăsat pe anvelope.
Şefu’, se vede că aţi lăsat maşina să stea cam mult în zăpadă. Păi e frumos să n-ai grijă de ea?
Deci ar fi bine chiar să cereţi demontarea roţilor (astfel se evită şi acumularea de prea multă rugină în zona prezoanelor) şi verificarea pneurilor, ca nu cumva să scape aer, în principal pe la flancuri, în zona de contact a cauciucului cu janta. Lucru valabil mai ales dacă aveţi cauciucuri mai vechi, de peste 3-4 ani.
Bun, dar va trebui să revin la un pas intermediar: între plecarea din parcare şi ajunsul la spălătorie.
Despre ce e vorba, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE