2. Verificaţi eventualele scurgeri nedorite
Am stabilit că motorul trebuie lăsat o perioadă la ralanti după o pauză lungă în frig. Metaforic vorbind, trebuie să se ”dezmorţească” după ”hibernare”. Inginereşte, însă, uleiul trebuie să-şi recapete proprietăţile (din cauza temperaturilor scăzute, cel mai probabil a devenit mai vâscos).
Apoi componentele din metal în mişcare şi în contact unele cu altele trebuie să se încălzească progresiv înainte de a fi supuse forţelor, iar uleiul trebuie să asigure lubrifierea optimă – după ce-şi recapătă proprietăţile. Toate conductele şi componentele din cauciuc necesită, la fel, încălzirea progresivă, pentru a evita crăparea.
Arată complex pentru că este complex. Şi nu e infailibil la capriciile iernii, ci e un sensibil
Aşa că, dacă aveţi cum, în timp ce motorul toarce la ralanti, uitaţi-vă nu doar în jurul maşinii, ci şi pe dedesubt, pentru a vedea eventuale scurgeri de lichide (dacă în jur încă mai e zăpadă sau pe jos e umed, va fi greu de remarcat ceva, dar orice observaţie făcută la timp poate însemna evitarea unei reparaţii scumpe).
Dacă tot aşteptăm să se încălzează motorul, puteţi deschide şi închide de mai multe ori portierele, pentru a ”dezmorţi” balamalele, dar şi pentru a permite chederelor din cauciuc să-şi recapete elasticitatea. Cu ocazia asta, se mai aeriseşte şi maşina, deoarece sigur veţi simţi mirosuri mai grele, din moment ce habitaclul a stat atâta vreme izolat.
Cine ţi-a spus că aerul condiţionat (sau clima, că sună mai şmecher) e doar pentru vară?!
După ce motorul a ajuns la temperatura optimă, ar fi indicat să daţi drumul şi la aerul condiţionat, chiar la maximum. Astfel se aerisesc conductele şi se pune în mişcare compresorul, precum şi lichidul necesar (care a fost afectat cu siguranţă de temperaturile scăzute). Variaţi treptele de ventilare, la interval de câteva zeci de secunde, dar şi temperatura, între minim şi maxim.
În cazul în care maşina a fost parcată la şosea, pe unde au trecut utilajele de deszăpezire şi au umplut maşina de bulgări de gheaţă şi nisip, nu vă apucaţi să curăţaţi tabla. Riscaţi să o zgâriaţi serios, ceea ce se poate lăsa şi cu rugină mult mai repede decât aţi vrea.
Iar aici ajungem la următorul punct – plecarea spre cea mai apropiată spălătorie.
Ce facem acolo, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE