Cel mai bine cotat model între 2 şi 3 ani în TÜV Report 2013 este Volkswagen Polo, care e creditat cu o rată a defecţiunilor de numai 2,2%. Pe podium mai urcă Mazda3, cu 2,7%, precum şi un alt model al concernului Volkswagen, SUV-ul Audi Q5, cu 2,8%, un rezultat bun mai ales dacă luăm în considerare kilometrajul mediu destul de mare, de 61.000 km.
Volkswagen are două modele în primele 10 poziţii, pe lângă Polo un rezultat bun obţinând şi VW Golf Plus, cu un procent de 3,1%, la fel ca Mazda2. Toyota, însă, domină TOP 10, având nu mai puţin de 4 modele între primele zece: Avensis (cu 2,9%), Prius, Yaris şi iQ (toate trei cu un rezultat de 3,5%).
Volkswagen Golf demonstrează că nu degeaba e cel mai vândut model din Europa în ultimii ani, ocupând poziţia 16, cu 4%, foarte aproape de vărul Audi A3 (poziţia 13, cu 3,9%). Totuşi, Mazda3 şi Toyota Auris (locul 11, cu 3,8%) devansează compacta germană, demonstrând că japonezii rămân redutabili.
La polul opus, în TOP 10 al modelelor cu cele mai multe probleme (adică un procent mare al defecţiunilor) remarcăm prezenţa a două modele Dacia: Sandero (9,1%) şi Logan (pe ultimul loc, cu 13,3%). De altfel, în ciuda faptului că modelele Dacia sunt considerate ca având un bun raport preţ/fiabilitate, Logan s-a regăsit pe ultima poziţie şi în cazul TÜV Report 2012, atunci având un procent de 12,5%.
Printre ”codaşi” se numără şi modele italiene, coreene şi franţuzeşti, singurele modele ”made in Germany” din TOP 20 al modelelor cu cele mai mari procente ale defecţiunilor fiind fraţii Volkswagen Sharan şi Ford Galaxy.
Să vedem situaţia modelelor între 4 şi 5 ani, pe următoarea pagină